کد خبر: ۳۰۳۴۷۱
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

راز مرگ مرد شیشه ای در زندان پس از دو سال کشف شد

بررسی‌های میدانی پلیس نشان داد پسر 26 ساله خانواده به نام رضا اعتیاد به افیون دارد که در برابر اعتراض اعضای خانواده‌اش با خشم زیادی به شکستن اثاثیه خانه دست زده سپس با برادرش گلاویز شده است.
آفتاب‌‌نیوز : ایران نوشت: از ساعت 9 شب سوم تیرماه سال 92 وقتی بین اعضای خانواده‌ای در خیابان ابومسلم در جنوب شرق تهران دعوای هولناکی رخ داد هیچ‌کس تصور نمی‌کرد توطئه یک جنایت طراحی شده باشد.

بررسی‌های میدانی پلیس نشان داد پسر 26 ساله خانواده به نام رضا اعتیاد به افیون دارد که در برابر اعتراض اعضای خانواده‌اش با خشم زیادی به شکستن اثاثیه خانه دست زده سپس با برادرش گلاویز شده است.

رضا وقتی با اصرار خانواده‌اش و با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای محلاتی تهران بازداشت شد به زندان رجایی شهر انتقال یافت. مدتی نگذشته بود که او به خاطر تشنج بیهوش شد و با وجود انتقال به مرکز درمانی به طرز مرموزی تسلیم مرگ شد.خانواده رضا که نمی‌خواستند باور کنند پسرشان در زندان از پای درآمده است خواستار رسیدگی ویژه شدند تا اینکه پرونده روی میز بازپرس شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران قرار گرفت و وی دستور داد مأموران اداره 10 پلیس آگاهی رازگشایی کنند.خانواده رضا اصرار داشتند پسرشان در مسیر انتقال به کلانتری و زندان شرایط نامناسبی را پشت‌سر گذاشته است اما در بازجویی از مأموران کلانتری 157 مشیریه، مأموران بدرقه زندان و بازداشتی‌هایی که در این مسیر همراه رضا بودند مشخص شد هیچگونه رفتار نامناسب و کتک‌کاری‌ای از سوی مأموران صورت نگرفته است.همزمان با این اقدامات، متخصصان پزشکی قانونی علت مرگ رضا را خفگی ناشی از فشار بر گردن دانستند و تأکید کردند گاهی فشار بر گردن به صورت آنی و با ضربه‌ای به مناطق حساس اتفاق می‌افتد که در مورد رضا این امر بعید است و گاهی فشار بر گردن با تأخیر و با ایجاد عوارض صورت می‌گیرد که در این مورد این زمان متفاوت بوده و تحقیقات قضایی و پلیسی راه‌گشا خواهد بود.با توجه به این پیچیدگی علمی، تحقیقات از خانواده رضا در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد رضا شیشه‌ای بوده و با خانواده‌اش درگیری داشته است اما با وجود این اعضای خانواده رضا در تحقیقات ابتدایی هرگونه درگیری با وی را نپذیرفته بودند. کارآگاهان با تناقض‌گویی‌هایی نزد خانواده رضا مواجه شدند تا اینکه برادر 25 ساله قربانی به نام مسعود گفت: روز حادثه زمانی که به خانه رفتم، دیدم برادرم در حال کتک زدن خواهرم است. برادرم شیشه‌ای و از همسرش نیز متارکه کرده بود و همیشه خانواده‌ام را اذیت می‌کرد و از آنها به زور پول می‌گرفت تا شیشه بخرد، برای اینکه خواهرم را نجات بدهم سمتشان رفتم که رضا با لوله جاروبرقی چند ضربه به سرم زد که سرم دچار شکستگی و خونریزی شد. در حالی که عصبانی شده بودم با دست راست گلوی برادرم را گرفته و چند دقیقه فشار دادم که رضا سست شد و به زمین افتاد. بعد با 110 تماس گرفته و با حضور مأموران، رضا به کلانتری انتقال داده شد.بنابر این گزارش، بررسی‌ها نشان داد که خانواده جوان شیشه‌ای می‌خواستند با سوءاستفاده از مرگ ناگهانی پسرشان و با دروغ‌پردازی دیه‌ای دریافت کنند که سرانجام برادر رضا عامل جنایت شناخته شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین