کد خبر: ۳۰۳۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱

حمله کور به اتحاد دولت و اصلاح طلبان

سكوت و طرفداري معنا دار و 8 ساله اصولگريان در قبال احمدي نژاد حتي زماني كه مسير را اشتباه مي‌رفت، به بحران هويتي براي اين طيف سياسي تبديل شده‌است.
آفتاب‌‌نیوز :
حال كه اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 به نوعي از حق خود گذشتند و با درس گرفتن از شكست 84 شروع به پشتيباني از روحاني كردند،براي قشر اصولگرا هضم اين همگرايي دشوار است و تلاش دارند كار شكني‌هايي كه گاه از سوي همين طيف‌سياسي در روند اجرايي دولت مي‌شود را به دستاويزي براي جدايي ميان اصلاحات با روحاني قرار دهند. درست است، گاهي انتقاداتي از جانب اصلاح‌طلبان براي بهتر شدن امور صورت مي گيرد ولي به نظر نمي‌رسد هنوز هم اصلاحات اگر به سال 92بازگردد، گزينه اي را غير از روحاني برگزيند.البته كارشناسان و افرادي كه در جبهه اصلاحات صاحب نظر هستند نيز با اين گفته هم‌سو هستند كه در ادامه راه نيز از روحاني حمايت خواهند كرد.البته همه آنها روند حمايت و پشتيباني‌ها را از رئيس‌جمهور تا حدي مي‌دانند كه از حد عدول نكند و مصالح ملي و قانون را مد نظر قرار دهد.در همين راستا به سراغ دو فعال اصلاح‌طلب رفتيم و نظر‌ آنها را در مورد خدعه جديد محافظه‌كاران براي جدايي ميان روحاني و اصلاحات جويا شديم.

به گزارش روزنامه قانون، اما در اين بين نماينده اصلاح طلب مجلس مقايسه اصولگرايان با جريان اصلاحات در برخورد با احمدي‌نژاد و روحاني را مقايسه‌اي غير قابل قبول دانست. حامد قادرمزي‌ در گفت و گو با «قانون» تاكيد مي‌كند: هواداري اصولگرايان از آقاي احمدي نژاد و حمايت اصلاح‌طلبان از آقاي روحاني بايد در انتخابات گذشته بررسي شود. در كل اعتقاد دارم نمي‌توان نه روحاني را با احمدي ن‍ژاد و نه اصلاح‌طلبان را با اصولگرايان هم‌تراز دانست و مقايسه كرد. نماينده مردم  قروه و دهگلان در مجلس نهم شوراي اسلامي ادامه مي‌دهد: يادمان هست كه اصولگرايان با تمام توان در سال‌هاي 84 و 88 از آقاي احمدي نژاد حمايت كردند. هم‌زمان انتخابات و هم 4ساله اول دولت نهم و دو سال دولت دهم، اصولگرايان هوادار رئيس جمهور بودند. اما اين حمايت تا زماني طول كشيد كه آقاي احمدي‌نژاد در صحن علني و بررسي پرونده مرتضوي در خصوص سازمان تامين اجتماعي، كمدي خاص اجرا كردند. وي مي‌گويد بعد ازدادگاه‌هاي آقاي مرتضوي، 11 روز خانه نشيني احمدي‌نژاد و تخلف‌هايي كه در دولت دهم رخ داد، برخي از اصولگرايان تصميم گرفتند به نوعي خود را از احمدي نژاد مبرا كنند تا اعمال و رفتار او به پاي آنها و اصولگرايان نوشته نشود. اين نماينده اصلاح‌طلب تاكيد مي‌كند كه ديدگاه اصلاح‌طلبان به روحاني با ديدگاه اصولگرايان به احمدي نژاد متفاوت است چراكه آنها روحاني را منجي و مقدس نمي‌دانند و نمي‌خواهند در هر شرايطي از او حمايت كنند. بلكه هواداري اصلاح‌طلبان از روحاني حد و مرزي دارد كه آرمان‌هاي انقلاب و اسلام و پيروي واقعي نه شعاري از مقام معظم رهبري اين حدود را مشخص مي‌كند.

 با اين حال اين نماينده ادامه ‌مي‌دهد كه او و هم‌گروه‌هايش در انتخابات از روحاني دفاع كردند و  همچنان  رئيس جمهور را حمايت مي‌كنند كه اين حمايت و هواداري دليل بر انتقاد نكردن نمي‌شود. قادرمرزي مي‌گويد: گاهي دولت رفتاري دارد كه مورد پسند اصلاح‌طلبان نيست و آنها انتقاد مي‌كنند اما به نظر مي‌رسد اين انتقادها به دستاويزي تبديل شده است كه اصولگرايان براي فاصله انداختن بين اصلاحات و روحاني از آن بهره بگيرند.وي علت اين رفتار اصولگرايان را نگراني آنها از ائتلاف دولت با اصلاحات مي‌داند.

از سوي ديگر فعال سياسي اصلاح‌طلب اعتقاد دارد مقايسه دو رئيس‌جمهور و دو جريان سياسي اصلاح‌طلب و اصولگرا، قياس مع‌الفارق است. آذر منصوري در گفت‌وگو با «قانون» تاكيد مي‌كند قياس اين دو دولت به لحاظ زماني و شرايطي كه داشتند قابل امكان نيست. آقاي احمدي‌نژاد دولتي را از آقا خاتمي  تحويل گرفت كه شرايط آن در عرصه‌ها و حوزه‌هاي مختلف از جمله سياست خارجي و اقتصادي، وضعيت خوبي داشت. اين در حالي است كه روحاني، ميراثي از احمدي نژاد تحويل گرفت كه بحران‌زده بود بنابراي مقايسه عملكردي اين دو دولت اشتباه و نادرست است. وي پيشنهاد كرد براي مقايسه دو دولت، بايد شاخص‌هاي مشخصي تعيين كرد تا بتوانيم بهتري و بدتري بودن آنها را تعيين كنيم. با اين حال منصوري در ادامه مي‌گويد:اما اصلاح‌طلبان از ابتدا با توجه به ويرانه‌اي كه از دولت احمدي‌نژاد تحويل گرفته بود، حمايت همه جانبه خود را از دولت اعلام كردند. آنها با توجه به ضرورت توقف روندهاي مخرب در كشور، دولت را حمايت مي‌كنند و تا زماني كه دولت از حداكثر توانمندي خود براي رشد و توسعه كشور استفاده مي‌كند مورد حمايت خواهد بود. با اين حال اين فعال اصلاح‌طلب تاكيد مي‌كند حمايت به معناي انتقاد نكردن نيست و توضيح مي‌دهد: اصلاح‌طلبان به انتقاد سازنده و منصفانه اعتقاد دارند بر همين اساس هر زمان شاهدعملكردي نامناسب باشند با هدف بهبود كارآمدي دولت انتقاد مي‌كنند. وي اعتقاد دارد اگر اصولگرايان در برابر عملكرد احمدي‌نژاد نيز چنين انتقادهايي مي‌كردند، دولتي ويران به دست روحاني نمي‌رسيد. منصوري مي‌گويد: اصولگرايان در واقع در برابر احمدي‌نژاد واقع بين نبودند. بنابراين اساسا ورود به اين بحث كه اصلاح‌طلبان از روحاني و دولت تدبير و اميد عبور كردند يا مي‌كنند محلي از اعراب ندارد. اين فعال اصلاح‌طلب تاكيد مي‌كند جريان متبوعش نگاه انتقادي منصفانه به دولت‌ها دارد كه اين نگاه را براي بهبود كارآمدي دولت اتخاذ كرده‌اند.

حال اين‌كه روحاني از قول‌هايي كه به‌ملت و بدنه اجتماعي خود داده است سربلند بيرون آيد يا خير به همراهي سايرقوا و  نيز تلاش كابينه مربوط است ولي با توجه به رويكرد اصلاحات در طول دوران رياست جمهوري روحاني، آن‌كاري كه اصولگرايان با احمدي‌نژاد كردند يعني پشت كردن به گزينه انتخاباتي خود،اصلاح‌طلبان هيچ‌گاه با روحاني و شخصي كه راي خود را براي راهبردي منطقي در سبد او واريز كردند،انجام نخواهند داد،حتي اگر سهمي نيز براي آنها در دولت و حاكميت
 قائل نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
0
انچه بنده دیدم کسی به اتحاد رئیس جمهور و اصلاح طلبان حمله ای انجام نداده و تمام انتقادات به رئیس جمهور به اتحاد یا بکارگیری فتنه گران و خاموشان فتنه است که بنظرم درست هم هست چه انان امتحانی خوبی در پایبندی به ارکان نظام از خود باقی نگذاشتند در خصوص اقای احمدی نزاد نیز کسی از اشتباهات ایشان حمایت نمی کند و عقل سلیم نیز حمایت بی چون و چرا از ایشان و امثالهم را نمی پذیرد ولی منکر خدمات اشخاص مختلف نیز نمیتوان شد چه هاشمی باشد چه رئیس دولت اصلاحات چه احمدی نزاد در خاتمه ذکر این نکته را خالی از لطف نمیدانم اگر چه عزیزان سایت انرا نپسندند اگر در انتخابات اتی ریاست جمهوری احمدی نزاد کاندید شود بجز تهران و چند شهر ی که در ان فتنه روی داد بعید نیست وی در سایر نقاط کشور رای اکثریت را بدست بیاورد لذا پیشنهادم به اصلاح طلبان و اعتدالیون اینست که استین ها را برای خدمت به اقشار ضعیف و تاثیر در سفره قشر اسیب پذیر یعنی صاحبان انقلاب بالا زده و از اندک فرصت باقیمانده استفاده کنید حتی اگر کماکان اعتقاد دارید ارای انها بی کیفیت است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین