کد خبر: ۳۰۳۵۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸

آلمان، بزرگترین خریدار روده‌ از ایران

رییس اتحادیه صادرکنندگان روده با بیان اینکه کشورهای چین، مصر و ترکیه مهمترین رقبای ایران در صادرات روده هستند، گفت: سالانه حدود 70 میلیون دلار روده صادر می‌شود که عمده آن به کشور آلمان صورت می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
جمشید نفر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کشورهای رقیب با کمترین محدودیت، مواد اولیه روده را که همان روده پروسس نشده است وارد می‌کنند ولی ما برای وارد کردن این نوع روده با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که داریم سختگیری‌های سازمان دامپزشکی است که فعالیت ما را با مشکلاتی مواجه می‌کند، چون روده در نمک نگهداری می‌شود و این کمترین ریسک را برای تولید هرگونه آلودگی دارد.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار کرد: در همه کالاها در زمان‌هایی با افت یا رونق مواجه هستیم و در حال حاضر بازار برای این بخش رونق ندارد و با افت‌ قیمت‌های بین‌المللی روبرو هستیم.

او با بیان این که باید مشکلات واردات روده پروسس نشده به کشور حل شود، تاکید کرد: بروکراسی‌های زیادی که در این زمینه وجود دارد باعث شده با چالش‌هایی مواجه شویم و با توجه به تورم، قیمت تمام شده افزایش می‌یابد و همین موضوع موجب کاهش سود می‌شود.

رییس اتحادیه صادرکنندگان روده همچنین از بالا بودن نرخ تسهیلات انتقاد کرد و گفت: ارائه تسهیلات با نرخ سود دو رقمی اصلا قابل قبول نیست و تسهیلات صادرات باید تک رقمی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین