کد خبر: ۳۰۳۶۰۳
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

فیلم‌های مستند «مرگ جنگل» و «خانه‌ای در مه» به کارگردانی مختار نامدار به نمایش عمومی درآمده و با حضور مازیار فکری‌ارشاد (مجری- منتقد سینما) و رامتین شهبازی (منتقد میهمان) مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مستند «مرگ جنگل» روایت زندگی دختری‌ست که پدر و مادر خود را در نوجوانی از دست داده و در حال حاضر در روستایی از توابع استان رامسر، شاهد قطع شدن درختانی است که روزی با آنها خاطره داشته است. او تلاش می‌کند تا از قطع شدن درختان روستای پدری خود جلوگیری کند؛ اما... این فیلم از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است که برای اولین بار رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مستند «خانه‌ای در مه» هم درباره‌ی زندگی ثریا حسنی است که در دامنه کوه، سرایدار خانه‌ای اربابی است. وی وابستگی‌ هایی به این خانه دارد که باعث شده در برابر اتفاقات پیرامونش مقاومت سرسختانه‌ای انجام دهد.

مختار نامدار از سال 1379 حرفه‌ی سینما را با دستیاری و فیلمبرداری آثار کوتاه داستانی و بعدها فیلم‌های سینمایی آغاز کرده و در پرونده فیلمسازی او ساخت مستندهایی چون: قصه گیل و گالش، فرهاد به روایت آئیش، حوالی رأس‌السرطان، روزگار همت، خانه‌ای در مه و مرگ جنگل به چشم می‌خورد.

عموم علاقمندان جهت تماشای فیلم‌های مستند «مرگ جنگل» و «خانه‌ای در مه» و شرکت در جلسه نقد و بررسی آن می‌توانند از ساعت 17 عصر یکشنبه (31 خرداد‌ماه) به سالن «سینماحقیقت» واقع در خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی مراجعه کنند.

شرکت در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد و رایگان است. دوستداران سینمای مستند جهت اطلاع از برنامه‌های هفتگی کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی می‌توانند نام و نام خانوادگی و حرفه خود را به شماره 20001062 پیامک بزنند.

منتقد سینما بازیگر تئاتر شد

نمایش «شانه کردن در آیینه شکسته پنجاه پاره در باد» به کارگردانی علی‌ نرگس‌نژاد از ۲۸ خرداد ماه در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران به صحنه رفت.

در این نمایش امیر پوریا منتقد سینما به ایفای نقش می‌پردازد که این حضور اولین تجربه پوریا به عنوان بازیگر در صحنه تئاتر محسوب می‌شود. روشنک گرامی و نیره رستگار نیز در نمایش «شانه کردن در آیینه شکسته پنجاه پاره در باد» به ایفای نقش می‌پردازند.

علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های یکشنبه و دوشنبه ۳۱ خرداد و یکم تیرماه را با ۴۰ درصد تخفیف تهیه کنند. همچنین کلیه دانشجویان می‌توانند در تمام روزهای اجرا با مراجعه حضوری به گیشه نمایشخانه انتظامی و ارائه کارت دانشجویی از تخفیف ۴۰ درصدی این نمایش استفاده کنند.

فروش بلیت این نمایش در سایت های تیوال و گیشه نت امکان پذیر می باشد.

پایان اجرای نمایش خرمهره با علی باباچاهی

شب گذشته در حالی نمایش« خرمهره » به نویسندگی فرهاد نقد علی و کارگردانی محسن قصابیان در تالار استادمشایخی به کار خود پایان داد که علی باباچاهی شاعر معاصر ایران و جمعی از هنرمندان تئاتر و تلویزیون از آخرین اجرای این نمایش دیدن کردند.

پس از اجرا علی باباچاهی با حضوردرصحنه از عوامل اجرایی تقدیروتشکر کرد و برای گروه آرزوی موفقیت بیشتر در کارهای بعدی کرد.

خسرو شهراز ، محسن شاه محمد لو ،رحیم نوروزی ، مازیار تهرانی از جمله هنرمندان دیگری بودند که از اجرایی پایانی «خرمهره » دیدن کردند. همچنین در طول اجرای یک ماه این نمایش هنرمندان ، شاعران و نویسندگان بسیاری همچون محمود دولت آبادی ، شیوا ارسطویی ،رویا نونهالی، علیرضا بهنام، کوروش نریمانی ، شهره سلطانی ،افروز فروزند، روزبه حسینی ،احسان فلاحت پیشه، آتوسا زرنگار زاده ،آرش منصور گرگانی ، نیلوفرامانت چی و...از این نمایش دیدن کردند.

نمایش «خرمهره »یک طنز اجتماعی ،انتقادی بود که فرهاد نقد علی سالها پیش آن را بر اساس داستان«خطا کار» چخوف نوشت ومحسن قصابیان با بهره گرفتن غیر مستقیم از شیوه های نمایش های سنتی ایرانی و تلفیق آنها با سبک برشتی آن را در یک فضای ابزورد اجرا کرد. داستان این نمایش روایت مردمانی است که بارنجها وشادی هایشان خطوط راه آهن خود را می سازند و بعد در اثرفقراقتصادی و فرهنگی ،خرمهره هایش را باز می کنند و می بلعند. حکایت انسانهایی که به دلیل عقب ماندگی فرهنگی و اقتصادی مورد سو استفاده قدرتمندان زروگو قرار می گیرند. محسن قصابیان،پژمان عبدی وپویا نوروزی بازیگران این نمایش بودند.

نمایش فیلم یک دم تاریکی

فیلم "یک دم تاریکی" به کارگردانی کریستوف هوخ هایسلردر بخش جلوه هایی از مدرسه برلین ، روز یکشنبه 31 خرداد ماه ساعت 17/00 در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

پنجمین فیلم از بخش جلوه هایی از مدرسه برلین در دوره سی و نهم سینما تک،روز یکشنبه 31 خرداد ماه ساعت 17/00، فیلم "یک دم تاریکی" به کارگردانی کریستوف هوخ هایسلر، محصول سال 2011 به مدت 90 دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی درسالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

فیلم "یک دم تاریکی" درامی جنایی و یکی ازفیلم های سه گانه ی تلویزیونی " دریلیبین" (2011) است. پروژه "دریلیبین" که از نامه نگاری های کریستین پتزولد ، هوخ هایسلر و دومنیک گراف آغاز شد تلاش و کوششی موفق جهت تلفیق استراتژی های قصه گویی نوگرایانه با طرح های داستانی‌ای است که حاوی المان های ژانری هستند.

اگرچه در فیلم های کریستین پتزولد و دومنیک گراف، قاتل درحاشیه ی داستان قرار گرفته است ، اما درفیلم نهایی ، "یک دم تاریکی" ( کریستوف هوخ هایسلر)،فرنک مولش- و درختان هراس انگیز جنگل دریلیبین- در مقام شخصیت اصلی وارد می شود تا فیلم ساز داستان" جنایت ومکافات" پریان وار خویش را به تماشاگر عرضه نماید.

یادآوری می شود؛ علاقه مندان می توانند برای استفاده از برنامه های نمایش فیلم دوره سی و نهم (فصل تابستان) سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران ، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17 ، به نشانی خیابان کارگرشمالی جنب پارک لاله، مراجعه کنند.

رسول صدر عاملی با «سمفونی تهران» به سینماتک خانه هنرمندان ایران می آید

فیلم سمفونی تهران به کارگردانی «رسول صدر عاملی» در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

یکصدونهمین برنامه سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش فیلم سمفونی تهران به کارگردانی «رسول صدر عاملی» دوشنبه 1 تیر اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم نیز، نشست نقد و بررسی آن با حضور کارگردان و «خسرو دهقان» منتقد سینما برگزار می شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مهدی نوجوان دوازده ساله ای است که فاصله بین خانه و مدرسه را با عدم مقررات عابر پیاده و همه قوانین راهنمایی و رانندگی طی می کند او در خانه و مدرسه تحت فشار یک سری نظم های تحمیلی است و...

از بازیگران این فیلم می توان به سام محمدپور، فرزانه کابلی، سیامک اطلسی، ندا شایقی، غلامحسین لطفی، ناصر ساویزفر، عباس عابدی، شمس اله دولتشاهی، صحبت اله بیات، رضا خادمیان، منصور ظهوری، حسن عابدی و اردشیر عظمت اشاره کرد.

فیلم سمفونی تهران به کارگردانی «رسول صدر عاملی» دوشنبه 1 تیر ساعت 17:30 در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش در می آید.

افتتاح نمایش «اولئانا» با حضور شیرین بزرگمهر

زنگ افتتاح نمایش «اولئانا» به کارگردانی علی‌اکبر علیزاد به دست شیرین بزرگمهر از اساتید تئاتر نواخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی گروه، زنگ افتتاح نمایش «اولئانا» نوشته دیوید ممت و کار علی‌اکبر علیزاد یکشنبه 31 خردادماه ساعت 20 در مجموعه ایرانشهر بدست شیرین بزرگمهر یکی از اساتید برجسته تئاتر نواخته می‌شود.

«اولئانا»، یکی از مطرح‌ترین نمایشنامه‌های دیوید ممت، بیش از هر چیز به دلیل مایه‌های سیاسی و پرداختن به مسایلی نظیر قدرت، فمنیسم، حقانیت سیاسی و آموزش آکادمیک مشهور است.

علیرضا کی‌منش و کتایون سالکی بازیگران این نمایش‌اند. همچنین بهارک خاوری (تهیه‌کننده)، رضا سرور (مشاور کارگردان)، سیاوش تصاعدیان (مدیر هنری)، محمد صفرپور(مدیر پروژه)، علی‌کوزه‌گر(طراح نور)، سهراب کریمی(دستیار کارگردان)، سحر روستایی(منشی صحنه)، نوید زارع(مدیر صحنه)، شفق نصر (مشاور لباس)، روشنک روشنایی (مشاور صحنه)، عماد دولتی (عکاس)، مهرانگیز قهرمانی (مشاور رسانه) و امیر قالیچی به عنوان (تبلیغات مجازی) دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

نمایش «اولئانا» به نویسندگی دیوید ممت و کارگردانی علی‌اکبر علیزاد از 31 خرداد تا هشتم مردادماه ساعت 21 در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

حمایت شبکه دو سیما از جشنواره فیلم و عکس مادر

شبکه دو سیما با پخش برنامه‌های مختلف از جشنواره فیلم و عکس مادر حمایت می‌کند.

پیرو مذاکرات جشنواره فیلم و عکس مادر و مسئولان شبکه دو سیما این شبکه حمایت خود را از جشنواره فیلم مادر اعلام کرد.

قرار است گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما با همکاری جشنواره فیلم و عکس مادر برنامه‌های مشترکی را در راستای اهداف این جشنواره و همچنین تحکیم بنیان خانواده پخش کند.

همچنین برنامه عصر خانواده دیگر محصول این گروه، در زمان پخش خود به جشنواره فیلم و عکس مادر خواهد پرداخت.

بنا بر تأکیدات محمدرضا جعفری جلوه مدیر شبکه دو سیما به نظر می آید با توجه به رسالتی که این شبکه به عنوان یک شبکه اجتماعی دارد و توجه به نهادهای اجتماعی و مسائل اجتماعی از اساسی ترین رویکردهای آن است و با عنایت به جایگاه خانواده به عنوان بنیادی ترین نهاد اجتماعی و نقش مادر در این مهمترین نهاد اجتماعی، هرجا صحبت از شأن خانواده و جایگاه مادری باشد شبکه دو سیما وظیفه خود می داند تا از آن رویداد فرهنگی حمایت نماید.

پاسداشت شأن مادرانه که از اهداف جشنواره فیلم و عکس مادر، همسو با اهداف گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما موجب می شود در برنامه های متعدد اجتماعی این شبکه، همکاری های گسترده ای با جشنواره فیلم و عکس مادر صورت گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین