کد خبر: ۳۰۳۶۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

ناجا: کشف 650 میلیون تومان داروی جنسی و مکمل ورزشی

به گفته کاکوان با سایت‌ها و شبکه‌هایی که اقدام به تبلیغ و فروش این اقلام کرده بودند، برخوردهای قانونی صورت گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از کشف مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی غیرمجاز به ارزش بیش از 6.5 میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزییات این خبر گفت: یکی از عملیات‌هایی که اجرای آن برعهده پلیس فتا بوده، عملیاتی به نام پانجی‌آ است که در این عملیات با فروشندگان و عرضه‌کنندگان داروها و لوازم دارویی و بهداشتی غیرمجاز در فضای مجازی برخورد می‌شود و در این راستا نیز هفته گذشته مرحله‌ای دیگر از این طرح در تهران و چندین استان دیگر به اجرا در آمد.

رییس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: هفته گذشته این طرح نیز در تهران بزرگ به مرحله اجرا در آمد و درآن تعداد قابل توجهی مکمل ورزشی داروهای جنسی و دیگر اقلام دارویی جمعا به ارزش 652 میلیون تومان از سوءاستفاده‌گران کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از این محصولات را مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی تشکیل می‌دادند گفت: تمامی اقلام مشکوفه تقلبی و غیرمجاز بوده، از این میان 14 هزار و 940 قلم را مکمل‌های ورزشی غیرمجاز و 4661 عدد را نیز داروهای جنسی تقلبی و غیرمجاز شامل می‌شود که معلوم نبود که در صورت مصرف چه عوارض کوتاه‌مدت و یا بلندمدتی را برای خریداران در پی داشت.

کاکوان همچنین اضافه کرد: در اجرای این عملیات 27 تن نیز در سطح تهران بزرگ دستگیر شده‌اند که برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و برای صدور حکم و ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اشاره به اجرای این طرح در برخی دیگر از استان‌های کشور نیز گفت: در این خصوص پلیس فتای ناجا یا روسای پلیس فتای استان‌ها اطلاع‌رسانی خواهند کرد و آنچه که گفته شد مربوط به تهران بزرگ است.

به گفته کاکوان با سایت‌ها و شبکه‌هایی که اقدام به تبلیغ و فروش این اقلام کرده بودند، برخوردهای قانونی صورت گرفت.

رییس پلیس فتای کشور با بیان اینکه اجرای چنین طرح‌هایی ادامه دارد، در هشداری به شهروندان گفت: متاسفانه برخی گمان می‌کنند برای تهیه برخی داروها به ویژه مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی، نیازی به نظر پزشک یا متخصص وجود ندارد، از این رو خودشان وارد عمل شده و بخش قابل توجهی از آنان نیز به واسطه اینترنت اقدام به خرید چنین محصولاتی می‌کنند.

در این شرایط سایت‌ها و شبکه‌های سودجو و فرصت‌طلب نیز وارد عمل شده و علاوه بر نیز برخی از آنان ازطریق کلاهبرداری رمز کارت و اطلاعات حساب را برداشته و سپس اقدام به خالی کردن حساب مشتریان کنند، برخی دیگر نیز اقدام به فروش داروهای تاریخ مصرف گذشته و یا غیرمجاز می‌کنند که در خوشبینانه‌ترین حالت،‌این داروها هیچ تناسبی با ساختار بدن نداشته و موجب عوارض جانبی می‌شود.

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شهروندان خواست برای تهیه مکمل‌های ورزشی و داروهای جنسی و همچنین دیگر داروهایی که برخی از سودجویان ادعا می‌کنند که تنها در اینترنت و با قیمتی ارزانتر امکان فروش آن وجود دارد، حتما به داروخانه‌ای که پزشک در آن حضور دارد مراجعه کرده و از انجام چنین خریدهایی به جد پرهیز کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین