کد خبر: ۳۰۳۷۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

روزنامه‌نگار پیشکسوت کشور درگذشت

داوود غرانوش از پیشکسوتان روزنامه نگاری و ورزشی نویسان با سابقه کشور و عضو سابق هیئت مدیره انجمن روزنامه نگاران مسلمان پنجشنبه شب، دار فانی را وداع گفت.
آفتاب‌‌نیوز : داوود غرانوش از پیشکسوتان روزنامه نگاری و از ورزشی نویسان پر سابقه کشور پس از ۶۵ سال زندگی پرافتخار مطبوعاتی و فرهنگی، و در پی بیماری چندین ماهه تنفسی که موجب بستری شدن او در بیمارستان‌های شهید مسیح دانشوری و میلاد تهران شد، پنجشنبه شب دار فانی را وداع گفت.

وی که در سابقه خود، حضور بیش از سی ساله در مؤسسه کیهان را ثبت کرده است در بخش‌های مختلف از جمله سرویس‌های ورزشی و شهرستان‌های روزنامه، عضو تحریریه روزنامه و مجله کیهان ورزشی و عضویت در شورای سردبیری کیهان ورزشی را به مدت چند سال (در دهه شصت) تجربه کرده و مدتها بعد از بازنشستگی نیز با کیهان و برخی نشریات ورزشی دیگر همکاری داشته است.

غرانوش در جریان انقلاب اسلامی از جلوداران اعتصاب در روزنامه و مؤسسه کیهان در مقابل سانسور نظامیان رژیم شاهنشاهی و از کسانی بود که در همراهی با نهضت امام خمینی(ره)، با همکاری سه نفر از کارگران و اعضای تحریریه، روزنامه کیهان را برای مدتی منتشر کردند تا تحریریه و مدیران وابسته به ساواک و بعضاً توده‌ای آنموقع روزنامه در حیرت باقی بمانند.

این حرکت غرانوش و تعداد محدود کارگران و نویسندگان انقلابی کیهان، باعث شد در همان اوایل بازگشت امام خمینی(ره) به کشور، به دیدار بنیانگذار انقلاب اسلامی نایل شوند و امام از این حرکت آنان تجلیل و قدردانی کند.

از ویژگی‌های این روزنامه‌نگار پرسابقه، روابط عمومی بسیار بالایش به‌خصوص در حوزه‌های ورزشی و اجتماعی بود و به همین دلیل از زمره موفق ترین خبرنگاران کیهان محسوب می‌شد. ضمن اینکه از پرکارترین خبرنگاران از لحاظ کمّی هم محسوب می‌شد و در تحریریه، ‌ این ویژگی او زبانزد همگان بود.

غرانوش در مقطعی در تیم فوتبال پیمان تهران بازی می کرد و این تیم زمانی که در لیگ دسته اول تهران حضور داشت وی به عنوان مربی و بازیکن در خدمت این تیم بود .

داوود غرانوش در اوایل دهه هشتاد از کیهان بازنشسته شد و مدتها بعد هم به همکاری خود ادامه داد.

 وی در این مدت با ناراحتیهای مختلف قلبی و تنفسی هم دست و پنجه نرم می‌کرد اما هیچ گاه تا آخر عمر از تلاش و تکاپوی مطبوعاتی و فرهنگی دست بر نداشت.

این خبرنگار و نویسنده پرسابقه، همچنین عضو انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان بود و بنا به محبوبیتی که در بین خبرنگاران داشت، یک دوره به عنوان عضو هیئت مدیره این تشکل انقلابی روزنامه‌نگاران انتخاب شد و در حل مشکلات صنفی و مادی بسیاری از اعضا سعی و کوشش فراوان به خرج می‌داد.

داوود غرانوش سرانجام پس از ۶۵ سال زندگی پرافتخار مطبوعاتی و فرهنگی، و در پی بیماری چندین ماهه تنفسی که موجب بستری شدن او در بیمارستان‌های شهید مسیح دانشوری و میلاد تهران شد، به دیدار خداوند مهربان شتافت و دوستان خبرنگار و همکاران ورزشی‌اش را در سوگ خود نشاند.

به گزارش مهر، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز به مناسبت درگذشت سردبیر اسبق کیهان ورزشی، پیام تسلیتی صادر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین