کد خبر: ۳۰۳۷۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰

توضیحات وزارت کشور درباره حواشی مراسم تشییع شهدا و شکل‌گیری جبهه یکتا

سخنگوی وزارت کشور گفت: وزیر کشور به استاندار تهران دستور داده است که بررسی‌های لازم را درباره اتفاقات روز تشییع پیکر شهدا در تهران انجام دهد.
آفتاب‌‌نیوز : حسینعلی امیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: هر گونه تجمع به مجوز استانداری نیاز دارد و استانداری و فرمانداری‌ها هستند که شرایط را بررسی کرده و اگر مشکلی نباشد مجوز تجمع را صادر می‌کنند زیرا وقتی تجمعی انجام می‌شود باید مشکلات ترافیکی و برقراری نظم و امنیت در نظر گرفته شود. همچنین افرادی که تجمعی را برگزار می‌کنند باید مسئولیت پذیر باشند چون اگر مشکلی پیش بیاید از نظر مراجع قانونی، مسؤول مربوطه باید مشخص باشد و اگر مشکلی پیش بیاید استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مسأله را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: در رابطه با اتفاقات روز تشییع پیکر شهدا نیز رحمانی فضلی وزیر کشور، به هاشمی استاندار تهران دستور داده است که بررسی های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی همچنین درباره مسأله توهین به رئیس جمهور در حرم مطهر امام (ره) گفت:‌من پیش از این اعلام کرده ام که حفظ نظم و امنیت حرم بر عهده سپاه بوده و قرار شده است که سپاه این مسأله را پیگیری کند. تاکنون گزارشی از این بابت به دست ما در وزارت کشور نرسیده است.

سخنگوی وزارت کشور همچنین درباره جبهه تازه تاسیس «یکتا» خاطر نشان کرد: بر اساس قانون هرگونه فعالیت حزبی باید بر اساس مجوز باشد و کسی که می خواهد حزب تشکیل دهد تقاضای خود را به کمیسیون ماده 10 احزاب ارائه دهد. در این کمیسیون بررسی‌های لازم انجام گرفته و بر اساس استعلامات اجازه تشکیل حزب داده شده و پروانه صادر می‌شود. احزابی که این فرایند را طی نکرده باشند در واقع غیرقانونی هستند.

امیری در پایان با اشاره به اینکه تاکنون جبهه یکتا هیچ درخواستی به کمیسیون ماده 10 نداده و هیچ مجوزی هم برای این جبهه صادر نشده است گفت: فعالیت جبهه ها نیز همانند احزاب به مجوز نیازمند است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین