کد خبر: ۳۰۳۷۵۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

بازداشت موقت مدیر عامل اسبق منطقه آزاد قشم

رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیاتی از بازداشت موقت مدیرعامل اسبق منطقه آزاد قشم در رابطه با پرونده فرودگاه قدیم قشم و پرونده های مالی این منطقه آزاد عنوان کرد.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس کل دادگستری هرمزگان جزئیاتی از بازداشت موقت مدیرعامل اسبق منطقه آزاد قشم در رابطه با پرونده فرودگاه قدیم قشم و پرونده های مالی این منطقه آزاد عنوان کرد.
 
به گزارش مهر، حجت الاسلام محمدصادق اکبری پیش ازظهر یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات دادگستری هرمزگان برگزار شد، در مورد آخرین وضعیت پرونده تخلفات مالی و زمین خواری در جزیره قشم بیان داشت: پرونده در شعبه مورد نظر در حال بررسی و پیگیری است و تعدادی از مدیران و افراد مرتبط با پرونده جهت بازجویی و جمع آوری اطلاعات احضار شدند که در روند بررسی پرونده یکی از مدیران اسبق منطقه آزاد قشم به صورت موقت بازداشت شد.
 
وی عنوان کرد: این پرونده در جریان ابهامات و شکایت های مطرح شده اراضی فرودگاه قدیم قشم و تخلفات مالی در استان تشکیل و در حال بررسی بیشتر است.
 
فرار تمساح خلیج فارس تکذیب شد
حجت الاسلام اکبری در مورد انتشار شایعاتی پیرامون فرار تمساح خلیج فارس یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر در جنوب کشور اظهار داشت: این شایعات کاملا کذب است و سرباند بزرگ مواد مخدر در جنوب کشور ملقب به تمساح خلیج فارس در بازداشت بوده و پرونده طبق روال در حال رسیدگی است.
 
۹ نفر پای چوبه دار بخشیده شدند
وی در مورد اعدامی های سال ۹۳ در استان هرمزگان گفت: تعداد اعدامی های منتظر حکم در استان کاهش یافته است. همچنین در سال گذشته ۹ نفر از متهمان به اعدام پای چوبه دار توسط خانواده های شاکی بخشیده شدند.
 
وی ادامه داد: یک باند متشکل از سه نفر که در روند پرونده به ۲۲ سرقت مسلحانه، پنج آدم ربایی و سرقت به عنف اعتراف کرده بودند حکم نهایی آنها صادر شد و چند روز گذشته تاییدیه نهایی حکم توسط دیوان عالی انجام شد که پس از وصول حکم قصاص اجرایی خواهد شد.
 
هشت جرم اول پر وقوع در استان هرمزگان
رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح پر تعدادترین تخلفات و جرائم به وقوع پیوسته در استان هرمزگان بیان داشت: انواع سرقت، ضرب و جرح عمدی، حمل مواد مخدر به ترتیب جزو سه جرم اول استان هستند، تهدید، توهین، ایراد صدمان غیرعمد بر اثر تصادف، خیانت در امانت و تخریب به ترتیب رتبه چهارم تا هشتم جرائم پروقوع استان را تشکیل می دهند.
 
وی یادآور شد: بندرعباس با تشکیل ۷۰ درصد پرونده های کل استان در رتبه اول شهرهای جرم خیز استان قرار دارد و شهرستانهای میناب، قشم، رودان، حاجی آباد و خمیر در رتبه های بعدی قرار دارند.
 
حجت الاسلام اکبری ادامه داد: در بحث سرقتها سرقت به عنف و سرقت مسلحانه در استان کاهش یافته اما سرقتهای خرد افزایش داشته است این در حالی است که مجموع سرقتها در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ کاهش ۷ درصدی داشته است.
 
وی استان هرمزگان را برای سوداگران مرگ ناامن دانست و اظهار داشت: در سال ۹۳ بیش از ۷۲ تن مواد مخدر در استان کشف شد، بیش از ۱۵۰ باند حمل و توزیع مواد متلاشی شد. طی سال گذشته ۴ باند اصلی و بزرگ مواد مخدر کشور که بیش از ۴۰۰ تن مواد مخدر در جنوب کشور جابه جا کرده بودند توسط نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات هرمزگان شناسایی و عوامل اصلی آن دستگیر شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین