کد خبر: ۳۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰

هیل: اوباما به میراث مهم توافق هسته ای با ایران نزدیک است

پایگاه خبری هیل در گزارشی در مورد کارهای ناتمام اوباما پیش از اتمام دوره ریاست جمهوری وی عنوان کرد که کاخ سفید امیدوار است در صورت حصول توافق نهایی با ایران، این توافق یکی از دستاوردهای سیاست خارجی دوران اوباما شود.
آفتاب‌‌نیوز : این پایگاه خبری آمریکایی، در گزارشی به بررسی کارهای ناتمام 'باراک اوباما' تا پایان دوره ریاست جمهوری وی پرداخت.

در بخشی از این گزارش آمده است: با توجه به اینکه 19 ماه تا پایان دوره ریاست جمهوری اوباما باقی مانده، او توجه خود را به سوی کارها و سیاستهای ناتمامش متمرکز کرده است. از جمله این کارهای ناتمام اوباما حصول توافق با ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور است.

پایگاه هیل می نویسد: اوباما به یک میراث دیگر نزدیک است. حصول یک توافق با ایران می تواند منجر به برداشته شدن تحریم های علیه ایران در ازای یکسری درخواست های غرب منجر شود. این در حالی است که مذاکره کنندگان همچنان به مذاکراتشان برای رسیدن به توافق نهایی پیش از ضرب الاجل 30 ژوئن( 9 تیر) ادامه می دهند و این مذاکرات همچنان در وین ادامه دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: اگر اوباما بتواند این توافق را نهایی کند، کاخ سفید امیدوار است این توافق به عنوان یک دستاورد مهم سیاست خارجی در دوران ریاست جمهوری اوباما در کنار موضوع بهبود روابط آمریکا- کوبا محسوب شود.

این پایگاه خبری تصریح کرد که از دیگر چالش هایی که اوباما در ماههای باقی مانده دوران ریاست جمهوری خود با آن روبرو است می توان به موضوع بسته شدن زندان گوانتانامو، تقویت امور اقتصادی و اشتغال زایی، تصویب لایحه کنترل تسلیحات، مساله مهاجرت و راهبردهای کاخ سفید برای مقابله با گروه تروریستی داعش نام برد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین