کد خبر: ۳۰۳۸۱۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶

حزب الله فاز نخست عملیات قلمون را آغاز کرد

رزمندگان حزب الله در فاز نخست عملیات نبرد علیه «داعش» در قلمون، عملیات خود را بر هدف قرار دادن مقرهای سرکردگان بلندپایه این گروه متمرکر کرده‌ و خود را برای اجرای عملیات بزرگ پاکسازی بقیه مناطق آماده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز : با پاکسازی تمامی مناطق تحت سیطره نیروهای تروریستی جبهه النصره، رزمندگان حزب الله عملیات پاکسازی پناهگاه‌های تروریست‌های گروه «داعش» در رشته کوه‌های قلمون را آغاز کردند.

رزمندگان حزب الله برای پاکسازی مناطق تحت سیطره تروریست‌های داعش در رشته کوه‌های قلمون از تاکتیک‌های جدیدی استفاده می‌کنند. این عملیات همزمان از محورهای «القصیر»، تپه‌های «القاع»، «رأس بعلبک» و «الجراجیر» آغاز شده‌اند.

این گزارش حاکی است که رزمندگان حزب الله در این عملیات جدید با شناسایی دقیق مراکز وپناهگاه‌های حساس تروریست‌های داعش در منطقه از طریق پهبادهای شناسایی اقدام به هدف قرار دادن مراکز و پناهگاه‌های داعش می‌کنند.

رزمندگان مقاومت اسلامی شب جمعه گذشته لبنان جلسه عناصر تروریستی «داعش» در اطراف بلندی‌های «عرسال» را هدف قرار دادند. در جریان این عملیات در اطراف بلندی‌های عرسال یکی از سرکردگان داعش به نام «ابو عائشه اللیبی» به همراه شش فرد مسلح دیگر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، تروریست‌های داعش در جلسه مذکور در حال برنامه ریزی برای هجوم به ارتفاعات بعلبک بودند.

این گزارش حاکی است که در جریان این عملیات همچنین دو خودروی زرهی داعش منهدم شده و همه سرنشینان آن کشته یا زخمی شدند. از میان کشته شدن تروریست‌هایی به نام «ابو عکرمه الزهوری» و «احمد عبدالمحسن» شناسایی شدند.

با آغاز عملیات حزب الله برای پاکسازی منطقه قلمون از حضور افراد مسلح داعش و در پیش گرفتن تاکتیک هدف قرار دادن دقیق مقرهای ترویست‌ها عملا تحرکات تروریست‌های داعش در ارتفاعات «راس بعلبک»، «القاع» و«عرسال» فلج شده است.

رزمندگان حزب الله همچنین اخیراً با هدف قرار دادن دقیق پناهگاه تروریست‌های داعش در دره «حمید» واقع در شرق شهرک عرسال توسط یگان موشکی موفق شدند یکی از فرماندهان بلند پایه داعش در منطقه کوهستانی قلمون به نام «ابوبلقیس العراقی» را از پای درآوردند.

از طرفی دیگر اختلاف شدید بوجود آمده بین سرکردگان داعش ضربه محکمی را به این گروه در رشته کوه‌های قلمون وارد کرده است. طی هفته گذشته عناصر داعش قاضی شرعی خود در قلمون به نام «ابو الولید المقدسی» اهل اردن را که از گروه تروریستی داعش جدا شده بود را به همراه همسرش به طرز فجیعی کشتند.


به گفته منابع مطلع، رزمندگان حزب الله لبنان در حال حاضر عملیات خود را بر هدف قرار دادن سرکردگان بلندپایه داعش و همچنین مراکز عملیاتی این گروه متمرکر کرده‌ و خود را برای اجرای عملیات بزرگ پاکسازی بقیه مناطق کوهستانی قلمون آماده می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین