کد خبر: ۳۰۳۸۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲

درخواست نتانیاهو از فرانسه درباره ایران

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از وزیر خارجه فرانسه که به سرزمین‌های اشغالی آمده خواست که در برابر توافق هسته‌ای بایستد و از امضای یک توافق بد جلوگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خلال مذاکرات با لوران فابیوس»، وزیر خارجه فرانسه در خصوص احیای روند سازش، بار دیگر پرونده مذاکرات ایران و 1+5 را روی میز گذاشت.

بر اساس گزارش رویترز، نتانیاهو در این دیدار خطاب به فابیوس گفته: «محکم بایستید و از یک توافق بد جلوگیری کنید.»

«توافق بد» واژه ابداعی صهیونیست‌هاست؛ آنها می‌گویند توافقی که در لوزان پایه‌ریزی شد، توان اتمی ایران را از بین نمی‌برد و توانایی ساخت سلاح را کماکان برای ایرانی‌ها حفظ می‌کند.

رژیم صهیونیستی، خود تاکنون حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) نشده است.

صهیونیست‌ها در پایگاه اتمی دیمونا در جنوب اراضی اشغالی، فعالیت چشمگیری دارند و تاکنون به بازرسان بین‌المللی، اجازه ورود به این تأسیسات زیرزمینی را نداده‌اند.

در سال 1365 یک دانشمند صهیونیست به نام « مردخای فانونو» در گفت وگو با «ساندی تایمز»، از فعالیت‌های مخفیانه در دیمونا پرده و پس از دستگیری، 18 سال به زندان رفت؛ وی گفته که 11 سال از این دوران را در بند انفرادی گذرانده است.

مردخای پس از آزادی در اردیبهشت ماه سال 1383، گفت که در زندان به مسیحیت گرویده است ولی بر اساس حکم دادگاه، مشمول اقامت اجباری در اراضی اشغالی است و حق خروج از اسرائیل را ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین