کد خبر: ۳۰۳۸۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷

پزشک داعشی لغو تابعیت استرالیا را پذیرفت

پزشک استرالیایی عضو گروه تروریستی داعش پس از تهدید کانبرا به لغو حق شهروندی استرالیایی های عضو این گروه تروریستی، گفت که نگرانی از لغو حق شهروندی و ابطال گذرنامه خود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
'تونی ابوت' نخست وزیر استرالیا اوایل خرداد ماه از ارائه طرح جدید بحث برانگیزی خبر داد که در صورت تصویب، دولت به وزیر مهاجرت اجازه می دهد حق شهروندی اتباع مظنون تروریستی را سلب کند.

به گزارش ایرنا، 'طارق کامله' معروف به 'ابویوسف' پزشک استرالیایی حدود دو ماه پیش در فیلم تبلیغاتی داعش خواستار حضور دیگر متخصصان در این گروه تروریستی شد و کانبرا از این عمل پزشک تروریست ابراز نگرانی کرد.

به نوشته روز دوشنبه تارنمای 'ای.بی.سی'، این تروریست استرالیایی که هم اکنون در سوریه است در صفحه فیسبوک خود نوشت که دیگر خود را یک شهروند استرالیایی نمی داند و نگرانی از لغو گذرنامه اش ندارد.

پلیس فدرال استرالیا حکم بازداشت طارق کامله تروریست داعش را صادر کرده است.

وی نوشت: من دیگر خودم را یک استرالیایی در نظر نمی گیرم و حکم بازداشت را پیش بینی کرده ام.

'جولی بیشاپ' وزیر امور خارجه استرالیا نیز گفته است پیوستن این پزشک به تروریست ها به شدت باعث نگرانی و اقدامی شرم آور برای جذب اتباع استرالیا در داعش است.

برخی آمار نشان می دهد حدود 150 استرالیایی عضو گروه داعش و دیگر گروه های تروریستی در سوریه و عراق هستند و تونی ابوت حدس می زند بیش از 50 درصد آنها دارای تابعیت دوگانه باشند.

استرالیا می گوید حدود 40 زن استرالیایی در بین گروه تروریستی داعش شناسایی شده اند که بیش از 12 زن جوان تنها از شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا به مناطق تحت تسلط تروریست های داعش رفته و برخی از آن ها در جهاد به اصطلاح نکاح شرکت کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین