کد خبر: ۳۰۵۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

صدور حکم قصاص برای قاتلی که هنگام فرار از قتل اول،نفر دوم را هم کشت

آفتاب‌‌نیوز : ایران نوشت: دهم اسفند ماه سال 92 مسئولان بیمارستانی در تهران با مأموران پلیس تماس گرفتند و گزارشی از مرگ مرموز جوان 30 ساله‌ای به نام «امین» دادند. خیلی زود تیمی از مأموران وارد عمل شده و در تحقیقات خود دریافتند چند روز پیش راننده یک خودرو مرد جوانی را با پیکری خون‌آلود به بیمارستان انتقال داده و سپس به بهانه پارک خودرو از بیمارستان بیرون رفته و گریخته است. کارآگاهان وقتی دیدند امین با ضربات چاقو کشته شده است از خانواده قربانی شنیدند وی با دوستش به نام حسن بیرون رفته و آنها اطلاعی از سرنوشت امین ندارند.

سرنخ در دوربین مداربسته

همین ادعاها کافی بود تا پلیس برای دستگیری حسن وارد عمل شود و این در حالی بود که در بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان مشخص شد حسن همان کسی است که بیمارستان را ترک کرده و گریخته است.مأموران با اقدامات اطلاعاتی و ردپاهایی که در دست داشتند توانستند حسن را در جنوب تهران دستگیر کنند.این مرد جوان در بازجویی‌ها گفت: من از دوستان قدیمی امین هستم. ما با مردی به نام حسین به خاطر دستگاه دی‌وی‌دی اختلاف داشتیم و روز حادثه در سه راه‌افسریه در  حالی که من و امین داخل خودرویم بودیم خیلی اتفاقی با حسین و دوستش که آنها نیز سوار خودرو بودند روبه‌رو شدیم. همزمان حسین از خودرو پیاده شد و به سمت ما آمد، ترافیک بود من نتوانستم از خودرو پیاده شوم. امین پیاده شد در این بین کامران که دوست حسین بود نیز از خودرو پیاده شد و به سمت امین آمد. حسین و کامران هر دو چاقو داشتند و ناگهان به ما حمله کردند. امین چاقو خورد و آنها از صحنه گریختند. من که خیلی ترسیده بودم امین را با خودرویم به بیمارستان رساندم و سپس باز هم از ترس پا به فرار گذاشتم.
پلیس با توجه به این ادعاها برای دستگیری حسین و کامران وارد عمل شد و پی برد که عامل اصلی این جنایت کامران است که پیش از قتل امین روز 23 بهمن ماه سال 92  دست به قتل دیگری بر سر یک دستگاه اسپیکر زده است و در حال فرار به شمال بود که در افسریه با امین و حسن روبه‌رو شده و در هواخواهی از دوستش وی را نیز به قتل رسانده است.

کارآگاهان حسین و کامران را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند و کامران در بازجویی‌های تخصصی به هر دو جنایت اعتراف کرد.کامران در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران تحت محاکمه قرار گرفت و این در حالی بود که خانواده دو قربانی‌اش خواستار قصاص بودند.کامران در بازجویی‌ها درخصوص نخستین جنایت خود گفت: داریوش با دوستم بر سر یک اسپیکر اختلاف داشت. 23 بهمن سال 92 وی را در خیابان دیدم و سوت زدم تا نزد من بیاید. وقتی آمد به خاطر دوستم با او درگیر شدم و با چاقویی که زیر آستین لباسم مخفی کرده بودم به او چند ضربه زده و پا به فرار گذاشتم. بعد از این قتل به خانه دوستم حسین رفتم و در آنجا مخفی شدم. وی افزود: می‌خواستم به شمال فرار کنم که در سه راه افسریه از حسین شنیدم که راننده یک خودرو در نزدیکمان به او بدهکار است و از من کمک خواست و آنجا هم با چاقو امین را هدف قرار دادم و بعد فرار کردیم. با این اعترافات کامران از سوی قاضی عزیزمحمدی و چهار قاضی مستشار در هر دو جنایت گناهکار شناخته شده و در برابر محکومیت دوبار قصاص نفس- اعدام- قرار گرفت اما قضات شعبه 13 دیوانعالی کشور با توجه به اینکه دوست قربانی در بازجویی‌های ابتدایی ادعا کرده بود که امین را حسین به قتل رسانده است حکم قصاص کامران را نپذیرفتند و خواستار تحقیقات بیشتری شدند. صبح دیروز کامران در شعبه دوم دادگاه کیفری یک تهران محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه حسن، دوست امین پشت تریبون ایستاد و درباره جنایت دوم گفت: آن روز هوا در حال تاریک شدن بود که من و دوستم امین خیلی اتفاقی با حسین و دوستش کامران روبه‌رو شدیم. آنها با چاقو به ما حمله‌ور شدند. وقتی من سمت صندوق عقب خودرویم رفتم تا وسیله‌ای برای دفاع بردارم، همزمان یک موتورسوار از کنارم رد شد و گفت داداش! دوستت را با چاقو زدند وقتی برگشتم دیدم امین دستش را به پهلویش گرفته و حسین و دوستش نیز در حال فرار هستند.وی افزود: آن زمان من چون هیچ شناختی از دوست حسین نداشتم و نمی‌دانستم نامش چیست به خاطر همین در تحقیقات ابتدایی گفتم که حسین بود که امین را به قتل رساند سپس کامران پشت تریبون رفت و در جایگاه ایستاد و گفت: قتل را قبول دارم. بشدت پشیمانم و از خانواده دو قربانی تقاضای عفو و بخشش دارم.

بنابر این گزارش، سه قاضی دادگاه کیفری یک بار دیگر کامران را به دوبار قصاص محکوم کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین