کد خبر: ۳۰۵۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۸

ابراز نگراني مجدد ايران از حوادث جاري در لبنان

آفتاب‌‌نیوز :
خرازي در گفتگو با مقا م هاي سوري قتل حريري براي لبنان و منطقه يك تراژدي خوانده است. وزير خارجه ايران خواستار رفتار عاقلانه و با آرامش دولت لبنان و سوريه در برابر اين واقعه شده است.
رسانه‌هاي رسمي دولت سوريه نيز اعلام كردند كه دو وزير خارجه بر اهميت حفظ امنيت، ثبات و صلح داخلي كه پس از امضاي قرارداد "طايف" در لبنان برقرار بوده است، تاكيد كردند.
خرازي و الشرع هم چنين با اشاره به فشار فرانسه و آمريكا براي خروج سريع سربازان سوري از لبنان گفتند، اجماع ملي درون لبنان و پايان دادن به دخالت خارجي مي‌تواند راهي را براي خروج لبنان از بحران كنوني فراهم كند. خرازي در جريان ملاقات دو ساعته به همتاي سوري خود گفته عده‌اي مي‌خواهند از آب گل آلود ماهي بگيرند و خير و مصلحت لبنان را در نمي‌گيرند و فقط دنبال اهداف و منافع خود هستند.
خرازي پس از مذاكره با وزير خارجه سوريه به ديدار بشار اسد رفته و ضمن تقديم پيام كتبي آقاي خاتمي با اسد به گفتگو نشسته است. رييس جمهور سوريه در ديدار با وزير امور خارجه‌ ايران از تصميم دمشق براي خروج از لبنان خبر داد و علت اين امر را حفظ آرامش در منطقه و در لبنان اعلام كرده است. بشار اسد در جريان اين ديدار خواستار ادامه همكاري‌هاي مشترك ايران و سوريه براي مقابله با خطرات شد. اخرين رايزني تهران و دمشق مربوط به سفر بهمن ماه ناجي عطري نخست وزير سوريه به ايران بود . در جريان اين سفر اعلام شد كه دو كشور جبهه متحد تشكيل داده اند. رييس جمهور ايران نيز پس از حوادث لبنان تا كنون دو پيام كتبي براي همتاي سوري خود ارسال كرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین