کد خبر: ۳۰۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۰:۵۱

ناراضی مشهور راضی به تسليم شدن نيست

آفتاب‌‌نیوز :  نويسنده ضمن اشاره به وضعيت نسبتا مناسب آقای گنجی در حدود 9 ماه پيش هنگامی که برای مرخصی از زندان بيرون آمده بود می نويسد که اکنون و با گذشت چند ماه از مرخصيش آقای گنجی بدليل اعتصاب غذا ضعيف شده است.

گنجی در اعتراض به وضعيتش در زندان دست به اعتصاب غذا زد که در حدود هفتاد روز طول کشيد.

اکونوميست مدعی شد گزارشها حاکی از آن است که گنجی مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نيازمند درمان است.

اين هفته نامه به نقل از معصومه شفيعی، همسر گنجی، می نويسد که فشار خون همسرش پايين است و افزوده که به او دارو و غذای مرتب داده نمی شود.

اين نشريه می نويسد که خانم شفعيی از 25 نوامبر هنگامی که به وی گفته شد ملاقات از قبل برنامه ريزی شده وی با آقای گنجی لغو شده است، از همسرش بی اطلاع است.

اکونوميست می نويسد برای ايران وضعيت بسيار بدی خواهد بود اگر آقای گنجی که کوفی عنان، دبيرکل سازمان ملل متحد، از جمله حاميان اوست، در زندان و کمی قبل از پايان حبس شش ساله اش بميرد.

به نوشته اين هفته نامه، حاميان آقای گنجی در حال انجام تلاشهای پشت پرده برای آزادی او هستند اما به نظر می رسد که مقامات قضايی کشور در برابر اين تلاشها مقاومت می کنند.

اکونوميست می نويسد با توجه به اينکه بسياری از دمکراسی خواهان در زندان از نظرات خود برمی گردند و گنجی يک استثنا است، جای تعجب است که بسياری از مردم نظرات متفاوتی در مورد او دارند.

اين هفته نامه اضافه می کند بسياری از اصلاح طلبان ايران از مقاله آقای گنجی در اواخر دهه 90 ميلادی هيجان زده شدند؛ اما همين اصلاح طلبان آقای گنجی را مسئول واکنشهای قوه قضاييه می دانند.

به نوشته اکونوميست آقای گنجی تاثير اين تحولات را احساس می کند. روزنامه های ايران از گزارش جزئيات حبس او خودداری می کنند.

اين نشريه می افزايد که برخی از دوستان قديمی آقای گنجی وی را متهم به "تکروی" کرده و معتقدند که او اتحاد و انضباط اصلاح طلبان را در مقابل محافظه کاران کشور که اکنون کنترل قوه مقننه و مجريه را در دست دارند، خدشه دار کرده است.

اين هفته نامه بريتانيايی می نويسد سخت است که بتوان فهميد اعتصاب غذای آقای گنجی چه دستاوردی داشته است. ظاهرا وی از ملاقات با ديگر زندانيان منع شده و وکيلش نيز به اتهام جرايمی غير مربوط (به اتهامات آقای گنجی) در بازداشت است.

اکونوميست ادامه می دهد که نيروهای حامی دمکراسی در ايران چه اسلامگراهای ميانه رو و چه سکولاريستهايی مثل آقای گنجی برنامه و يا شخصيتهايی برای جلب افکار عمومی ندارند. در عين حال اصلاح طلبان هنوز در تقلای خارج شدن از زير سايه محمد خاتمی، رئيس جمهور سابق، هستند.

اکونوميست در پايان نتيجه گيری می کند آقای گنجی يک شخصيت عجيب است؛ شخصی شجاع که آماده است زندگيش را برای اصول اعتقادی خود فدا کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین