کد خبر: ۳۰۸۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۳
کدخدایی:

سازمان قضایی نيروهاي مسلح مسوول است

آفتاب‌‌نیوز : "عباسعلي كدخدايي" اين سخنان را روز شنبه در پاسخ به پرسشي در مورد مرجع رسيدگي‌كننده به شكايت خانواده شهداي اين سانحه عنوان كرد.

كدخدايي كه در نشست هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌ها سخن مي‌گفت، در پاسخ به پرسش ديگري در زمينه تحقيق و تفحص از ارتش در رابطه با اين حادثه گفت: نفس تحقيق و بازرسي اشكال قانوني ندارد و مهم تاثير حقوقي آن است.

قايم‌مقام دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: دستگاههايي كه در كشور براي نظارت و بازرسي هستند، به لحاظ ارتباط صنفي و تخصصي خود مي‌توانند بازرسيهاي لازم را انجام دهند.

كدخدايي در عين حال گفت: بر اساس تفسير قبلي شوراي نگهبان، چنانچه قرار باشد كه تحقيق و تفحص از دستگاههاي زير نظر مقام رهبري صورت گيرد، اذن ايشان شرط است.

سخنگوي شوراي نگهبان اضافه كرد: فكر مي‌كنم هيچگونه مانعي براي بازرسي و تحقيق در اين زمينه وجود نداشته باشد، بخصوص اينكه تمام مسوولان كشور در اين چند روزه آمادگي خود را براي بررسي و تحقيق پيرامون اين مساله اعلام كرده‌اند.

كدخدايي با اعلام مراتب تاثر و تاسف اعضاي شوراي نگهبان در خصوص حادثه سقوط هواپيماي ارتش و شهادت جمعي از خبرنگاران و نيروهاي ارتش جمهوري اسلامي گفت: اميدواريم با اتخاذ تدابير لازم از سوي مسوولان ذيربط، شاهد تكرار اينگونه حوادث غمبار نباشيم.

در ادامه اين جلسه، خبرنگاري از سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص موانع موجود بر سر راه رسيدگي به پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي و همينطور اعلام اسامي مفسدين اقتصادي سووال كرد و نظر شورا را در اين زمينه جويا شد.

كدخدايي با تاكيد بر اينكه سخنگوي قوه قضائيه يا سخنگوي دولت به اين سووال پاسخ دهند، اظهار داشت: به نظر من اگر دادگاهها به مفاسد اقتصادي زودتر رسيدگي و حكم را صادر كنند، تمام اين مسايل حل خواهد شد.

وي ادامه داد: ما نيازمند هستيم كه اين پرونده‌ها هر چه سريعتر رسيدگي و حكم لازم نيز صادر شود، بقيه موارد حواشي سياسي كار است.

از سخنگوي شوراي نگهبان در خصوص جديدترين اقدامها و اخبار در خصوص لايحه جديد نظام انتخابات كشور سووال شد، كدخدايي در پاسخ گفت: تلاش منسجم و فعالي در اين زمينه از سوي وزارت كشور آغاز شده است و وزير كشور و همكاران ايشان مشغول فراهم آوردن مقدمات كار هستند.

كدخدايي با تاكيد بر اينكه موافقت كلي براي اين منظور از سوي نهادهاي مسوول در كشور حاصل شده است، اظهار داشت: اين كار در حال رسيدگي است و اميدواريم در يك فرصت كوتاه به جمع‌بندي برسيم تا بتوانيم با تدوين يك قانون جامع براي انتخابات از هزينه‌هايي كه بر ملت تحميل مي‌شود، جلوگيري كنيم.

قايم‌مقام دبير شوراي نگهبان "همزمان‌سازي انتخابات" و "شرايط ورود به گردونه انتخابات و مكانيسمهاي نظارتي و اجرايي انتخابات" را دو محور اصلي تدوين لايحه نظام جامع انتخابات عنوان كرد.

كدخدايي در خصوص موافقت مجلس خبرگان با تعويق انتخابات اين مجلس، گفت: خبر منفي در اين خصوص نشنيده‌ام و در مشورت با برخي از اعضاي محترم اين مجلس مشخص شد، مخالفت جدي نداشته‌اند.

سخنگوي شوراي نگهبان با تشريح مصوبات هفته گذشته شوراي نگهبان با بيان اينكه به علت تعطيلي هفته گذشته مجلس، شورا مصوبه جديدي نداشته است، اضافه كرد: شورا در هفته گذشته به چند مورد اصلاحي از سوي مجلس رسيدگي كرد.

كدخدايي لايحه ممنوعيت قلع ساختمانهاي آموزشي و پرورشي تابع وزارت آموزش و پرورش را يكي از اين موارد عنوان كرد و گفت: اين مصوبه با اصلاحاتي كه در جلسه دوم آذرماه جاري در مجلس به تصويب رسيد در شورا رسيدگي شد و چون هيچگونه تغييري نكرده بود، ايرادهاي شورا كماكان به قوت خود باقي ماند.

به گفته سخنگوي شوراي نگهبان، اعضاي شورا همچنين لايحه تشكيل سازمان صنايع هوا فضاي نيروهاي مسلح را بعد از انجام اصلاحات از سوي مجلس، بررسي كردند و مغاير با موازين شرع و قانون اساسي نشناختند.

كدخدايي لايحه اصلاح ماده (‪ (۳‬و جداول شماره (‪ (۴‬و (‪ (۸‬قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و متمم بودجه سال ‪ ۸۴‬كل كشور را لايحه ديگري عنوان كرد كه در جلسه هفته گذشته شورا بررسي و به علت نداشتن فرصت كافي براي رسيدگي به اين لايحه، تقاضاي استمهال شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین