کد خبر: ۳۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۲

کارمندان ایرانی کمترین حقوق درمنطقه رامی گیرند

آفتاب‌‌نیوز : بر اساس گزارش صندوق بين‌المللي پول، ايران از نظر حقوق و دستمزدهاي پرداختي به كارمندان خود در ميان 24 كشور آسياي مركزي، خاورميانه و شمال آفريقا در رتبه 22 و در ميان هفت كشور حاشيه خليج فارس در رتبه يكي مانده به آخر قرار دارد.

به گزارش صندوق بين‌الملل پول، حجم كل مبلغي كه از سوي دولت ايران براي پرداخت حقوق و دستمزد كارمندان خود در سال 2005 هزينه شد معدل 6/4 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور بوده است كه بدين ترتيب دولت ايران از اين نظر در ميان 24 كشور آسياي مركزي، خاورميانه و شمال افريقا در رتبه 22 قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش جمهوري جيبوتي با اختصاص 5/13 درصد از توليد ناخالص خود در جايگاه اول منطقه از نظر ميزان پرداخت حقوق به كارمندان دولتي قرار دارد و پس از آن كشورهاي مراكش با 4/13 درصد و تونس با 1/12 درصددر مراتب بعدي قرار دارند.

ارمنستان با اختصاص 2/2 درصد از توليد ناخالص داخلي خود براي پرداخت حقوق و دستمزد به كارمندان خود در رتبه 24 قرار دارد.

قبل از اين كشور گرجستان با 8/3 درصد قرار داشته و ايران نيز در جايگاه 22 قرار گرفته است.

بر اساس اين گزارش ايران در ميان هفت كشور واقع در حاشيه خليج فارس نيز از نظر ميزان پرداخت حقوق به كارمندان دولتي در رتبه ششم قرار دارد. در اين منطقه عربستان سعودي با رقم 9/11 درصدي در رتبه اول قرار دارد و پس از آن به ترتيب كشورهاي بحرين با 11 درصد، كويت با 10 درصد، عمان با 3/7 درصد، قطر با 7/4 درصد ، ايران با 6/4 درصد، و امارات با 8/3 درصد به ترتيب در مراتب بعدي قرار دارند.

بر اساس اين گزارش پيش بيني مي‌شود هزينه‌هاي دولت ايران براي پرداخت حقوق كارمندان خود در سال 2006 با كاهش 9 درصدي نسبت به سال 2005 به 2/4 درصد توليد ناخالص داخلي اين كشور برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین