کد خبر: ۳۱۱۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱

درباره الي در بين برترين فيلم هاي اكران 2015 آمريكاي شمالي

پایگاه اطلاع رسانی فیلم‌های مستقل ایندی وایر، بر طبق نقدهای بیش از ۵۰۰ منتقد از سراسر دنیا، بهترین فیلم‌های مستقل خارجی زبان (غیر انگلیسی) که تا به این زمان از سال ۲۰۱۵ (تا ماه آگوست) به روی پرده‌ سینماهای آمریکای شمالی رفته‌اند یا به صورت آنلاین پخش شده‌اند را انتخاب کرده است که فیلم «درباره الی» – امسال در آمریکای شمالی اکران شده است – به کارگردانی اصغر فرهادی نیز در رتبه هشتم این لیست قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش گروه هنر و تجربه، طبق این آمار، فیلم «تیمبوکتو» به کارگردانی عبدالرحمن سیساکو و «قصه‌های وحشی» به کارگردانی دامین زیفرون مشترکاً با امتیاز A- از ۵۳ نقد در صدر قرار گرفته‌اند.

تیمبوکتو در جشنواره کن سال گذشته به نمایش درآمد و امسال هم در بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان نامزد اسکار بود. این فیلم تصویری است از کشور دوران کودکی سیساکو، مالی است که داستان خود را در بستر باورهای دو چوپان اهل این کشور که به دور از شهر زندگی می کنند روایت می‌کند.

طنز انتقادی «قصه‌های وحشی» هم به کارگردانی دامین زیفرون و تهیه کنندگی پدرو آلمادوار داستان سقوط یک هواپیما با سرنشینان آن را تعریف می‌کند که مشخص می‌شود شش نفر از مسافران، مردی به نام پاسترناک را می‌شناسند؛ اما هر یک با تعریف و داستان خودشان. در این فیلم بازیگرانی همچون اسکار مارتینز، ریکاردو دارین و لئوناردو اسباراگلیا به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رتبه سوم اما در اختیار «قبیله» ساخته  میروسلاو اسلابوژپیتسکی است که از ۳۹ نقد امتیاز A- را به دست آورده است. اسلابوژپیتسکی در اولین فیلم بلندش داستان نوجوانی ناشنوا به نام سرگئی را روایت می‌کند که در مدرسه‌ای شبانه روزی ثبت نام کرده است. او خیلی زود وارد گروهی از بچه‌های سرکش می‌شود که در خارج از محیط کلاس، کارهای خلاف انجام می‌دهند. در خلال این فعالیت‌ها و حضور بیشتر سرگئی در گروه، آشنایی او با دختر ناشنوایی دیگر باعث می‌شود تا جلوی این باند خلافکاری بایستد. «قبیله» تماماً با استفاده از زبان اشاره ساخته شده است.

در رتبه‌های بعدی این جدول، به ترتیب فیلم‌های «کبوتری روی شاخه نشست و به هستی اندیشید» اثر روی اندرسون، «دادگاه ویوین امسالم» ساخته رونیت الکابتز و شلومی الکابتز، «بهشت» به کارگردانی میا هانسن لاو، «فونیکس» کریستین پتزولد، «درباره الی» اصغر فرهادی، «پول اسب» پدروکاستا و «حکمت» ساخته یوگن گرین قرار دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین