کد خبر: ۳۱۲۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸

10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را چه کسانی ساخته‌اند؟ +تصاویر

پیدا کردن یک ایده خوب برای ساخت فیلم و ترغیب مردم برای تماشای آن همواره کار سختی بوده است. اما برخی فیلم ها توانسته اند رکورد جالبی از جذب تماشاگر بزنند.
آفتاب‌‌نیوز : هر سال تعداد زیادی فیلم در جهان ساخته شده و به نمایش درمی‌آید. برخی از این فیلم‌ها به فروش بالایی دست می‌یابند و برخی در گیشه شکست می‌خورند. تنها نکته قطعی در این بین این است که مردم دنیا دوست دارند برای تماشای فیلم‌ها به سینما بروند و چیزی نمی‌تواند مانع این علاقه شود.
 

هیچ‌کس نمی‌تواند با قطعیت بگوید که اگر فیلمی از داستان خوب، بازی‌های مناسب و ایده جدیدی برخوردار بود، فروش خوبی هم خواهد داشت. پیدا کردن یک ایده خوب برای ساخت فیلم و ترغیب مردم برای تماشای آن همواره کار سختی بوده است، اما در این میان برخی از فیلم‌ها توانسته‌اند خیل عظیمی از مردم جهان را به سینما آورده و سود بسیار زیادی نصیب شرکت‌های فیلم‌سازی کنند.


فهرست زیر 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را نشان می‌دهد:

 

10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را چه کسانی ساخته‌اند؟

 

1 - «آواتار»

فیلم علمی تخیلی «آواتار» در سال 2009 به کارگردانی جیمز کامرون ساخته شد. داستان فیلم در نیمه قرن 22 میلادی اتفاق می‌افتد، زمانی که انسان‌ها برای استخراج یک ماده معدنی با ارزش به پاندورا در آلفاقنطورس رفته‌اند، اما در این بین گسترش دامنه فعالیت انسان‌ها ادامه حیات ساکنین این سیاره را با خطر مواجه می‌کند. این فیلم با بازی سم ورتینگتون، زویی سالدانا و استفن لانگ، در سال 2010 جایزه گلدن‌گلوب بهترین فیلم درام را از آن خود کرد. «آواتار» با فروشی بالغ بر 2.788 میلیارد دلار پرفروش فیلم تاریخ سینماست.

 
2 - «تایتانیک»

دومین فیلم این فهرست با 2.186 میلیارد دلار فروش، باز هم ساخته کارگردان مشهور سینمای هالیوود جیمز کامرون است. فیلم رمانتیک و حادثه‌ای «تایتانیک» با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و کیت وینسلت در سال 1997 ساخته شد. کامرون علاوه بر کارگردانی کار نوشتن فیلم‌نامه و تا حدودی سرمایه‌گذاری برای این فیلم را نیز برعهده داشت. این فیلم روایت یک داستان عشقی خیالی در کشتی معروف تایتانیک است.

 

10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را چه کسانی ساخته‌اند؟



3 - «دنیای ژوراسیک»

فیلم ماجرایی تخیلی «دنیای ژوراسیک» ادامه سری فیلم‌های محبوب«پارک ژوراسیک» عضو تازه وارد پرفروش‌های تاریخ سینماست. این فیلم که تابستان امسال در سینماهای جهان به نمایش درآمد، توانست با فروشی بیش از 1.5 میلیارد دلار رده سوم پرفروش‌های تاریخ سینما را از آن خود کند. این فیلم به کارگردانی کالین ترورو و با بازی ستارگانی همچون کریس پرت و برایس دالاس هاوارد، جزو معدود فیلم‌هایی است که در بازار آمریکای شمالی بیش از 600 میلیون دلار فروش داشته است.

 
4 - «انتقام جویان»

ابرقهرمان‌های کتاب‌های مصور مارول در سال 2012 با حضور در فیلم «انتقام‌جویان» بیش از 1.5 میلیارد دلار نصیب سازندگان این فیلم کردند. این فیلم که تا پیش از اکران «دنیای ژوراسیک» سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما بود، به کارگردانی جاس ویدون و بازی رابرت داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس همسورث، اسکارلت جوهانسون و ساموئل ال‌جکسون ساخته شد.


 
5 - «سریع و خشن 7»

هفتمین فیلم از سری فیلم‌های «سریع و خشن» در رده پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار می‌گیرد. بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل فروش بالای این فیلم را مرگ ناگهانی و دلخراش پل واکر بازیگر سرشناس این فیلم می‌دانند. در این فیلم به کارگردانی جیمز ون چهره‌های مشهوری همچون وین دیزل، جیسون استاتهام، کرت راسل و دواین جانسون بازی کرده‌اند. این فیلم در مجموع 1.511 میلیارد دلار در سطح جهان فروخت.


 
6 - «انتقام‌جویان : عصر اولتران»

جاس ویدون نیز همانند جیمز کامرون دو فیلم را در فهرست ده فیلم برتر تاریخ سینما را کارگردانی کرده است. دومین قسمت از فیلم «انتقام جویان» با حضور ستارگانی همچون رابرت داونی جونیور و اسکارلت جوهانسون 1.398 میلیارد دلار فروش داشت. داستان این فیلم ابرقهرمانی درباره اتحاد شخصیت‌هایی مانند کاپیتان آمریکا، هالک، مردآهنی برای مبارزه با یک هوش‌ مصنوعی به نام اولتران است که قصد دارد، نوع بشر را از میان ببرد.

 

10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را چه کسانی ساخته‌اند؟



7 - قسمت دوم «هری پاتر و یادگاران مرگ»

قسمت دوم «هری پاتر و یادگاران مرگ» در سال 2011 به کارگردانی دیوید یتس ساخته شد. این فیلم بر اساس کتابی به همین نام اثر جی‌کی رولینگ ساخته شده و هشتمین فیلم از سری فیلم‌های «هری پاتر» به شمار می‌رود. در این فیلم دنیل رادکلیف در نقش هری پاتر، و  روپرت گرینت و اما واتسون در نقش دوستان صمیمی هری پاتر ران ویسلی و هرمیون گرانگر به ایفای نقش پرداختند. هشتمین قسمت از سری فیلم‌های «هری پاتر» 1.341 میلیارد دلار در سطح جهان فروش داشت.


 
8 - انیمیشن «یخ زده»

«یخ زده» تنها انیمیشنی است که در فهرست 10 فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار گرفته است. این انیمیش در سال 2013 و به کارگردانی کریس باک ساخته شد. «یخ زده» که با نام‌های ملکه برفی یا ملکه یخی نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از انیمیشن‌های موفق شرکت والت دیزنی است. این انیمیشن برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن در سال 2013 شد و در سطح جهان به فروشی بالغ بر 1.274 میلیارد دلار دست یافت.

 

10 فیلم پرفروش تاریخ سینما را چه کسانی ساخته‌اند؟

 


9 - «مرد آهنی3»

از قرار ابرقهرمانان باعث فروش بالای فیلم‌ها در سطح جهان می‌شوند. «مرد آهنی 3» در سال 2013 ساخته و روانه بازار شد. این فیلم ادامه فیلم‌های «مرد آهنی» در سال 2008 و «مرد آهنی 2» در سال 2010 است. رابرت‌ داونی‌جونیور که این روزها درصدر پردرآمدترین بازیگران جهان در سال 2015 قرار گرفته، نقش اصلی این فیلم را بازی کرده است. این فیلم با کسب 1.182 میلیارد دلار در سطح جهان در رده نهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما قرار دارد.

 
 
10 - «تبدیل‌شوندگان : نیمه تاریک ماه»

سومین قسمت از فیلم «تبدیل‌شوندگان» به کارگردانی مایکل بی در سال 2011 در سینماهای جهان اکران شد. این فیلم با بازی شایا لابوف دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما با فروشی برابر با 1.123 میلیارد دلار است.


منبع: خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین