کد خبر: ۳۱۲۹۷۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶

از سرگیری نمایش شهره سلطانی پس از بازبینی

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی گفت: اجرای نمایش «پینوکیا» پس از بازبینی دوباره و اصلاح برخی موارد، از سرگرفته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی شفیعی - مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در گفت‌و‌گو با ایسنا درباره بحث متوقف شدن اجرای نمایش «پینوکیا» به کارگردانی شهره سلطانی آن‌هم در شرایطی که به دلیل شهادت امام جعفر صادق(ع) تمام تئاترها دو روز تعطیل هستند، بیان کرد: شورای ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی زمانی این نمایش را بازبینی کرد که گروه از لباس اصلی و آرایه‌های گریم نمایش استفاده نکرده و در واقع کلیات کار پروانه اجرا گرفته بود.

او افزود: بعد از آن کارشناسان شورا و دوستان دیگر در تماشاخانه ایرانشهر متوجه شدند که از لباس‌، کلاه‌گیس و آرایه‌های گریم نامناسبی در نمایش استفاده شده که با قوانین مدون شورا همخوانی ندارد.

وی گفت: همان زمان به صورت شفاهی به دوستان در گروه نمایشی گفته شد و شب گذشته (17 مردادماه) من نیز به صورت مکتوب نامه‌ای را خطاب به مدیران سالن فرستادم که نسبت به اصلاح لباس و آرایه‌های گریم گروه نمایشی اقدام شود. به این ترتیب، به محض اینکه روز چهارشنبه (21 مرداد) بازبینی انجام و اصلاحات لازم صورت گیرد، اجرا از سر گرفته می‌شود.

در این‌باره شهره سلطانی - کارگردان اثر - هم با بیان اینکه دستوری مبنی بر توقیف نمایش «پینوکیا» دریافت نکرده، از آنچه ایجاد برخی حاشیه‌ها و جوسازی‌ها که علیه این نمایش توصیف می‌کند، انتقاد کرد.

این بازیگر و کارگردان که از سه روز قبل نمایش «پینوکیا» را در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برده،‌ درباره خبرهایی که از توقیف کارش منتشر شده است، به خبرنگار تئاتر ایسنا گفت: هنوز چیزی به من اعلام نشده است و نمی‌دانم اصلا چرا باید چنین اتفاقی بیفتد،‌ چون در شب افتتاحیه مواردی تذکر داده شد که البته هیچ کدام هم قرار نبود اجرا شود و بیشتر در حین کار رخ داد، اما همان‌ها هم در دو شب دیگر تکرار نشدند.

سلطانی درباره اینکه گفته شده پوشش بازیگران به نوعی باعث جلوگیری از اجرای نمایش شده است،‌ ادامه داد: این حرف‌ها بسیارعجیب است، چون مگر ما در این مملکت زندگی نمی‌کنیم که بدانیم چکونه باید روی صحنه برویم؟ یعنی نمی‌دانیم که با موهای خودمان نمی‌توانیم نقشی را بازی کنیم؟ متاسفم برای برخی همکاران خودم و رسانه‌هایی که این جو را به وجود آوردند.

او تاکید کرد: موهایی که برای بازیگران زن استفاده شده همه از جنس پلاستیکی است که از فروشگاه‌های اسباب‌بازی خریداری شده است.

شهره سلطانی که به دلیل بیماری مدتی از صحنه تئاتر دور بود،‌ با ابراز ناراحتی از چنین شرایطی اضافه کرد: این وضعیت فقط استرس مرا زیادتر می‌کند، چون حق نیست بعد از سال‌ها که فرصت دوباره اجرا کردن را پیدا کرده‌ام، بعد از دو شب کار چنین اتفاقی بیفتد و این حواشی ایجاد شود.

او تاکید کرد: «پینوکیا» که براساس همان قصه پینوکیو نگارش و توسط حمیدرضا نعیمی دراماتورژی شده است، کار شریفی است که ارزش دیدن دارد. این نمایش به از هم گسیختکی روابط آدم‌ها در دنیای ماشینی و قربانی شدن زنان و بچه‌ها و حیوانات اشاره دارد که پایان آن نیز یک تراژدی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین