کد خبر: ۳۱۳۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

جب بوش: امیدوارم توافق هسته ای ایران باطل شود

ایران همچنین سرگرم توسعه توانمندی موشکهای بالستیک است. ایران به این ترتیب از این نظر رتبه اول را در منطقه خواهد داشت و این خطری است که ما باید با آن مقابله کنیم.
آفتاب‌‌نیوز : نامزد ریاست جمهوری آمریکا ابراز امیدواری کرد توافقنامه هسته ای ایران باطل شود.جب بوش در میزگردی درباره توافقنامه هسته ای ایران گفت اگر شما می خواستید با ایران توافقی را امضا کنید می بایستی هدفی را که از ابتدا داشتید حفظ می کردید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هدف ما از ابتدا این بود که هرگز اجازه ندهیم ایران به توانمندی ساخت بمب اتمی دست پیدا کند. در ابتدای تلاشها هدف این بود.

در ابتدا بنا بر این بود که اعتماد نشود و راستی آزمایی از هر جایی و در هر زمانی انجام شود اما اکنون نتیجه طوری شده است که توافقنامه های سری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی امضا می شود و اعضای کنگره ما حتی نمی توانند به متن آن دسترسی داشته باشند. به نظر من این رویکردی غلط است.

 من امیدوارم که کنگره با رای خود این توافقنامه را باطل کند. من امیدوارم که با اکثریت بیش از دو سوم آرا، وتوی رئیس جمهور نیز نتواند توافق را حفظ کند. بعد از آن اگر رئیس جمهور خواست می تواند دوباره به مذاکرات بازگردد و توافقنامه ای را حاصل کند که در جهت منافع امنیتی ما باشد.

اگر این اتفاقات نیفتد و اگر رئیس جمهور بعدی من شوم، من همان روز اول استراتژی مقابله با تهدیدات چندجانبه ایران را اتخاذ خواهم کرد.

 ایران فقط خطر تبدیل شدن به کشوری در آستانه تسلیحات اتمی را ندارد که البته خطری جدی است و می تواند باعث رقابت و اشاعه هسته ای در منطقه شود، اینها مشکلاتی جدی هستند، اما ایران بزرگترین حامی دولتی تروریسم است.

 ایران فقط در منطقه حامی تروریسم نیست بلکه در آمریکای لاتین نیز حامی تروریسم است. ایران در مناطق دیگر نیز حامی تروریسم است. ایران از حزب الله حمایت می کند که در نیمکره ما نیز فعال است. بنابراین ما مجبوریم با این تهدیدات نیز مقابله کنیم.

 ما باید ایران را عقب برانیم و شرایط را برای ایران سخت تر کنیم. ایران قرار است با برداشته شدن تحریمها دستکم یکصد میلیارد دلار پول نقد به دست آورد که با این پول برنامه های خود را با شدت و گستردگی بیشتر اجرا خواهد کرد.

ما باید با توانمندیهایی که ایران با برداشته شدن تحریمهای تسلیحات متعارف به دست می آورد مقابله کنیم، این اتفاق در مدت نسبتا کوتاهی اتفاق خواهد افتاد. ایران قرار است توانمندی دفاع موشکی داشته باشد که از روسیه خریداری کرده است.

 ایران همچنین سرگرم توسعه توانمندی موشکهای بالستیک است. ایران به این ترتیب از این نظر رتبه اول را در منطقه خواهد داشت و این خطری است که ما باید با آن مقابله کنیم. استراتژی ما باید این باشد که امنیت کشورهای منطقه را که مستقیما با تهدیدات ایران روبرو هستند تضمین کنیم.

ما باید این قضیه را خودمان مدیریت کنیم. ما نمی توانیم بگویم که باید بخشی از جامعه ملل باشیم. ما نمی توانیم از پشت صحنه قضیه را هدایت کنیم. این حرفها تضاد و تناقض در رهبری آمریکاست.

 ما باید مستقیما در صحنه باشیم و هدایت امور را در دست داشته باشیم. ما باید استراتژیی داشته باشیم که ایران را به داخل مرزهایش عقب برانیم تا تلاشهای ایران برای بی ثبات کردن منطقه متوقف شود. ما همچنین باید مطمئن شویم که ایران هرگز توانمندی ساخت سلاح اتمی را نخواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین