کد خبر: ۳۱۴۳۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵

حمایت سناتور دموکرات هاوایی از توافق هسته‌ای

سناتور دموکرات هاوایی کنگره با اعلام حمایت خود از توافق هسته‌ای گفت که توافق به دست آمده، برنامه هسته‌ای ایران را برای سال‌ها محدود می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
 میزی هیرونو، سناتور دموکرات هاوایی در مورد حمایت خود از توافق هسته‌ای دولت اوباما با ایران تصریح کرد: با این که توافق به دست آمده ایده‌آل نیست؛ حمایت گسترده ملی و بین‌المللی و نیز حمایت 29 دانشمند ارشد هسته‌ای که شش نفر آنان از دریافت‌کنندگان جایزه نوبل بوده‌اند را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل؛او تاکید کرد: این توافق بهترین گزینه موجود برای محدودکردن برنامه هسته‌ای ایران است.

این حمایت درواقع در راستای تقویت تلاش دولت اوباما برای جلوگیری از رد توافق توسط جمهوری‌خواهان کنگره است.

هیرونو بیست و یکمین سناتور دموکرات است که از توافق هسته‌ای حمایت کرده است. تاکنون تنها یک سناتور دموکرات، چاک شامر که قرار است سال بعد به جای هری رید، رهبری دموکرات‌های سنا را بر عهده گیرد با توافق هسته‌ای مخالفت کرده است.

باب منندز که همواره مخالفت خود را با توافق هسته‌ای اعلام کرده است قرار است روز سه‌شنبه (امروز) تصمیم خود در حمایت از توافق یا مخالفت با آن را اعلام کند و ممکن است به دومین سناتور دموکرات مخالف توافق هسته‌ای تبدیل شود. تاکنون هیچ سناتور جمهوری‌خواهی از توافق حمایت نکرده است.

هیرونو هم‌چنین تاکید کرد که رد این توافق باعث نخواهد شد که دیپلمات‌های 1+5، یک بار دیگر برای دستیابی به یک توافق بهتر به میز مذاکره بازگردند.

او گفت: هنگامی که در جلسه‌ای با حضور سفیران چین، انگلیس و روسیه از آنان پرسیدم که آیا اگر کنگره این توافق را رد کند؛ کشورهای آنان حاضرند بار دیگر به پای میز مذاکره با ایران بنشینند، آن‌ها با قاطعیت پاسخ دادند: خیر، توافق همانی است که اکنون کنگره باید در مورد آن تصمیم بگیرد.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که در هفته‌های اخیر با افزایش فشار رژیم صهیونیستی و جمهوری‌خواهان برای رد برنامه جامع اقدام مشترک در کنگره، مقامات آمریکایی هشدار داده‌اند کناره‌گیری یک‌جانبه‌ آمریکا از توافق هسته‌ای موجب انزوای این کشور خواهد شد و به اعتبار جهانی دلار صدمه خواهد زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین