کد خبر: ۳۱۴۴۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
هم زمان با لابی دهها نماینده مخالف؛

رایزنی اوباما در تعطیلات تابستانی برای افزایش گستره موافقان توافق

با وجود آنکه باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در تعطیلات به سر می برد اما این باعث نشده که از حساسیت مسئله توافق هسته ای ایران غافل شود. او در خانه اجاره ای که به منظور گذران اوقات فراغتش کرایه کرده، به نمایندگان دموکرات کنگره تماس می گیرد و تلاش می کند گستره موافقین توافق را عریض تر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، به گفته یک مسئول کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، اوباما در این تماس ها به نمایندگان دموکرات می گوید اگر قرار است از توافق حمایت کنید کاخ سفید علاقمند است که این حمایت به طور مشخص اعلام شود.

این درخواست های شخصی رییس جمهور بخشی از لابی های هماهنگ کاخ سفید با حمایت ائتلاف سازمان های پیشرو و ضد جنگ است که با هدف ترغیب دموکراتهایی پیگیری می شود که هنوز تصمیمی درباره حمایت یا عدم حمایت از توافق هسته ای با ایران اتخاذ نکرده اند.

 ائتلاف نشست هایی هفتگی در اتاق کنفرانس دفتر گروه موسوم به صندوق پلوشیرز در مرکز شهر واشنگتن دارد که گروهی ضد تسلیحات هسته ای به شمار می رود. این ائتلاف درحال تدوین استراتژی و طرح های تبلیغاتی و تدوین و تنظیم نامه ها و درخواست هایی برای اعمال فشار برای تحقق این هدف خود است.

همزمان مخالفان توافق نیز به همین اندازه سازمان یافته هستند. از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز که از مخالفان شدید توافق به شمار می رود از راه دور در تلاش برای اعمال فشار به نمایندگان کنگره است. ران درمر سفیر اسراییل در آمریکا نیز که از افراد نزدیک به نتانیاهو است با دهها نماینده برای مخالفت با توافق لابی کرده است.

یک مسئول اسراییلی که خواست نامش فاش نشود نیز گفت سفیر اسراییل در آمریکا در ماه اخیر با بیش از شصت سناتور و عضو کنگره بازدید کرد. وی گفت نتانیاهو با همه به ویژه دموکرات ها صحبت می کند که به نظر می رسد تصمیم گیر نهایی درباره این مسئله خواهند بود. او گفت نتانیاهو در تلاش برای آن است که مطمئن شود آنها به طور مستقیم دیدگاه های اسراییل را می شنود
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین