کد خبر: ۳۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۴ - ۰۹:۲۳

پيوستن دانشجويان مصري به مخالفان مبارك

آفتاب‌‌نیوز : بيش از هشت هزار دانشجوي مصري در دو روز گذشته با برپايي تظاهرات در چهار دانشگاه اين كشور خواستار اصلاحات سياسي شدند . تظاهرات هاي سياسي در مصر اكنون ديگر به موضوعي عادي و واقعه اي گاه روزانه تبديل شده و با پيوستن دانشجويان وارد مرحله جديدي شده است. دانشجويان در تظاهرات خود در دانشگاههاي الاظهر ، حلوان ، عين الشمس و كفرا لشيخ از محوطه دانشگاه خارج نشدند و پشت درهاي دانشگاه به تجمع و شعار دادن پرداختند تا درگيري با نيروهاي امنيتي ايجاد نشود. دو روز پيش نيز دانشجويان دانشگاه امريكايي قاهره با تجمع و صدور بيانيه اعلام كردند كه دوره پنجم رياست جمهوري حسني مبارك و يا جانشيني جمال مبارك پسر او را نمي پذيرند.
كميته دانشجويي اخوان المسلمين از فعالان اين تظاهرات هاي دانشجوييست و اعلام كرده كه اين تجمع ها در چندين دانشگاه ادامه مي يابد. پايان دادن به قانون وضعيت فوق العاده كه از زمان به قدرت رسيدن مبارك در سال 1981 برقرار بوده و همچنين ايجاد تغييرات لازم در قانون اساسي براي تضمين برگزاري انتخابات رياست جمهوري با حضور چند كانديدا از تقاضاهاي دانشجويان مصري است.
مبارك وعده برگزاري انتخابات مستقيم رياست جمهوري با حضور چند كانديدا را داده است اما مخالفان مي گويند نشانه ها حاكي از ادامه محدوديت ها براي فعاليت سياسي انهاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین