کد خبر: ۳۱۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۰:۰۴

فرمان انحلال پارلمان بريتانيا صادر شد

آفتاب‌‌نیوز : معمولا تاريخ برگزاري انتخابات جديد چند روز پس از انحلال مجلس اعلام مي‌شود و انتظار مي‌رود دوره كنوني پارلمان در روز دوشنبه آينده رسماً به پايان برسد.

قرار بود تاريخ برگزاري انتخابات روز دوشنبه، 4 آوريل، اعلام شود اما به دليل برگزاري مراسم عزاداري براي پاپ ژان پل دوم، رهبر فقيد كليساي كاتوليك در لندن، اين اقدام به مدت يك روز به تعويق افتاد.

اين سومين انتخاباتي است كه حزب كارگر با رهبري توني بلر در آن شركت مي‌كند در حالي كه اين حزب در دو دوره گذشته توانست با كسب اكثريت كرسي هاي مجلس عوام، حكومت را در دست بگيرد.

توني بلر از سال 1997 تاكنون مقام نخست وزيري را در اختيار داشته و در هر دو دوره، حزب كارگر از اكثريت مناسبي در مجلس عوام برخوردار بوده است.

در نظر سنجي هايي كه در خلال ماه هاي گذشته صورت گرفته، حزب كارگر همچنان از رقيب اصلي خود، حزب محافظه كار به رهبري مايكل هوارد، پيش بوده هرچند برخي نظر سنجي هاي انجام شده در چند روز اخير نشان مي‌دهد فاصله اين دو حزب تا حدودي كاهش يافته است.

آخرين انتخابات مجلس در ژوئن سال 2001 برگزار شد و حزب كارگر توانست به اكثريت قابل توجهي از كرسي هاي مجلس عوام دست يابد و دو حزب محافظه كار و ليبرال دموكرات در رده هاي بعدي قرار گرفتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین