کد خبر: ۳۱۸۰۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
در اولین جلسه هیئت مدیره انجمن علمی ایمنی زیستی مطرح شد:

تحکیم روابط بازیگران عرصه زیست‌فناوری، مانعی در برابر فناوری هراسان و قانون‎شکن‎ها

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران- اولین جلسه هیئت مدیره انجمن ایمنی زیستی ایران پس از انتخابات، با حضور اعضای هیئت مدیره جدید عصر روز شنبه 14 شهریور 93برگزار شد. در طی این جلسه دکتر بهزاد قره‎یاضی، دکتر اسکندر امیدی‎نیا و دکتر فضل‎الله افرازبه ترتیب به عنوان رئیس، نائب ‎رئیس و خزانه دار انتخاب شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این جلسه همچنین گزارشی از جلسه "هم‎اندیشی ایمنی زیستی" که در خصوص تدوین سیاست‎های ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران در محل دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی در روز شنبه 14 شهریورماه تشکیل شده بود ارائه شد.

 اعضای هیئت مدیره انجمن ایمنی زیستی به اتفاق آرا در مورد عدم دعوت از انجمن ایمنی زیستی و عدم دعوت از مرجع ملی ایمنی زیستی کشورمان در این جلسه ابراز تاسف کرده و نسبت به یک جریان سازی فناوری هراسانه از سوی دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی مستقر در سازمان حفاظت محیط زیست هشدار دادند.

بر اساس گزارش حاضرین در جلسه یاد شده، سیاست‎های پیشنهادی کمیته‎ها در حالی در این هم‎ اندیشی مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان کمیته‎های مربوطه از جمله نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی و انجمن‌های علمی در این جلسه حضور نداشتند و بسیاری از متخصصان مربوطه از جمله کارشناسان بیوتکنولوژی و مرجع ملی ایمنی زیستی به این جلسه دعوت نشده بودند. یکی دیگر از مواردی که مورد اعتراض هیئت مدیره این انجمن قرار داشت استفاده رئیس دبیرخانه شورای ملی ایمنی زیستی از عنوان جعلی "دبیر شورای ملی ایمنی زیستی" و دعوت وی از افراد شناسنامه دار و مدیران دولت احمدی نژاد در حوزه ایمنی زیستی بود که از مخالفین سرسخت دولت به شمار می آیند. 

منتخبین انجمن ایمنی زیستی ایران همچنین در این جلسه بر لزوم تحکیم روابط بازیگران اصلی صحنه زیست‎فناوری در کشور تاکید کردند تا به این ترتیب بتوان در مسیر سیاست‎های علمی و مدبرانه دولت در عرصه زیست‎فناوری از جمله تولید محصولات بیوتکنولوژی و کاهش واردات آن‎ها گام برداشت.
گفتنی است سازمان حفاظت محیط زیست در تقابلی آشکار با انجمن‌های علمی کشور ضمن مخالفت با تولید ملی محصولات تراریخته استمرار استفاده از سموم شیمیایی خطرناک و سرطانزا را موجب شده و رئیس این سازمان با امضای اخیر طوماری در حاشیه همایش تجارت محصولات ارگانیک تمرد خود از اجرای قانون ایمنی زیستی، تقابل با ریاست محترم جمهور و سرکردگی فناوری هراسی و دانایی ستیزی را علنی کرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین