کد خبر: ۳۱۸۱۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه ایران و اتریش

مذاکرات روسای‌جمهوری ایران و اتریش در کاخ سعدآباد/امضاء 4 سند همکاری

«هاینز فیشر» رییس جمهوری اتریش که عصر دیروز -دوشنبه- وارد تهران شد، دقایقی پیش مورد استقبال رسمی «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و بلافاصله پس از این مراسم، مذاکرات دوجانبه آنان آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رییس جمهوری اتریش به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور به تهران سفر کرده است.

به گزارش آفتاب، در این مراسم که در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد انجام شد، پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و اتریش، روسای جمهوری دو کشور از یگان تشریفات مستقر در محل سان دیده و سپس اعضای هیات عالی رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

مذاکرات دوجانبه روسای جمهوری دو کشور بلافاصله پس از مراسم رسمی استقبال آغاز شد. 

مذاکرات روسای‌جمهوری ایران و اتریش در کاخ سعدآباد/امضاء 4 سند همکاری

رییس جمهوری اتریش به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران در صدر یک هیات بلندپایه 240 نفره با هدف توسعه بیش از پیش مناسبات دو کشور به تهران سفر کرده است.

پس از مذاکرات دوجانبه روحانی و فیشر، قرار است نشست مشترک هیات‌های عالی رتبه ایران و اتریش، به ریاست روسای جمهوری دو کشور برگزار شود.

 فیشر که به دعوت رسمی رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران آمده، علاوه بر دیدار و گفت وگوی دوجانبه با رییس جمهوری، قرار است با آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و برخی دیگر از مقامات عالی رتبه کشور دیدار و گفت وگو کند.

چهار سند همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتریش با حضور رییسان جمهوری دو کشور امضا شد.

ناظران سیاسی سفر رییس جمهوری اتریش به تهران را آغاز فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در همه حوزه ها و دور جدیدی از مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی و جهان ارزیابی کرده اند.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین