کد خبر: ۳۱۸۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶

توکلی: مذاكره با امريكا نه مثل نماز واجب و نه مثل شراب حرام است

توكلي همچنين با اشاره به اينكه احكامي در برجام وجود دارد كه به امريكا امكان فشار بر ايران و نفوذ در كشورمان را مي‌دهد، اظهار داشت: در برجام سوراخ‌هايي براي اين كار وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : نماينده اصولگراي مجلس كه بارها شاهد دفاعيات تمام قد وي از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بوده‌ايم، از رابطه با امريكا مي‌گويد.

 به گزارش مهر، رابطه‌اي كه از ديدگاه احمد توكلي نه مثل نماز واجب و نه به مانند شراب حرام است، مي‌تواند در شرايط خاصي شكل بگيرد. توكلي اما اين‌بار از در هشدار وارد مي‌شود؛هشدار در مورد برجامي كه وي معتقد است احكامي در آن امكان فشار امريكا بر ايران را فراهم مي‌سازد.

احمد توكلي در برنامه «تيتر امشب» شبكه خبر سيما، گفت: «مذاكره با امريكا نه مثل نماز واجب و نه مثل شراب حرام است و اگر شرايطي به وجود آيد كه امريكا ادعاي سلطه نداشته باشد، مي‌توان با آن كشور مذاكره كرد.»

 نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر تحول زندگي ايرانيان با رابطه با امريكا گفت: اگر نگاهي به تاريخچه گذشته ايران بيندازيم، متوجه مي‌شويم كه رابطه با امريكا به معناي بهتر شدن زندگي نيست.

وي افزود: چرا بايد با كشوري رابطه داشته باشيم كه دايما ما را تحقير مي‌كند؟ تا زماني كه آنها دست اول باشند و ما دست دوم، مشكلات ما حل نمي‌شود. عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در خصوص شعار مرگ بر امريكا گفت: ما مي‌گوييم چون شما سلطه‌طلب هستيد و ما شما را قبول نداريم اين شعار را مي‌دهيم.

توكلي همچنين با اشاره به اينكه احكامي در برجام وجود دارد كه به امريكا امكان فشار بر ايران و نفوذ در كشورمان را مي‌دهد، اظهار داشت: در برجام سوراخ‌هايي براي اين كار وجود دارد.

ممكن است در آينده اتفاقاتي بيفتد كه امريكا با استفاده از برجام بر ايران فشار آورد. توكلي با اشاره به برخي مفاد برجام خاطرنشان كرد: در اين متن آمده است كه امريكا حق بازرسي از مناطق نظامي و تعليق تحريم‌ها، نه لغو آنها را دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین