کد خبر: ۳۱۹۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

مادر مقتول رضایت داد/ پایان 5سال کابوس اعدام

پدر جوان نجات یافته به خبرنگار ما گفت: «پسرم و مقتول در زمان قتل با هم در کارگاه مبل‌سازی کار می‌کردند.
آفتاب‌‌نیوز : جوان محکوم به قصاص اصفهانی که پیش از این با کمک ٢٠٠‌ میلیونی نیکوکاران از چوبه‌ دار فاصله گرفته بود، این بار با پرداخت صد ‌میلیون تومان به مادر مقتول به طور کامل رضایت گرفت و از قصاص نجات یافت.

به گزارش شرق، این متهم که درحال‌حاضر ٢٨ ساله است، چهار‌ سال قبل دوست خود را به قتل رساند. او مدعی است قتل به صورت ناخواسته به وقوع پیوست اما به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید دیوا‌ن‌عالی کشور نیز رسید.

 او فروردین سال گذشته به درخواست اولیای ‌دم مقتول تا پای چوبه‌ دار رفت اما با تلاش گروهی از خیرین به سلول زندان بازگشت تا رایزنی‌ها برای دریافت رضایت از اولیای‌ دم آغاز شود. ابتدا والدین مقتول اعلام کردند در ازای دریافت٥٠٠ میلیون ‌تومان حاضر به گذشت هستند.

پدر این محکوم‌به‌قصاص که جانباز شیمیایی و راننده تاکسی است، توانایی پرداخت چنین مبلغی را نداشت به همین دلیل خانواده این جوان از مردم درخواست کمک کردند. در نهایت مبلغ ١٥٠ میلیون ‌تومان توسط افراد نیکوکار فراهم شد.

 خانواده او نیز ٥٠ میلیون‌ تومان تهیه کردند و این مبلغ به پدر مقتول پرداخت شد و وی گذشت خود را با حضور در شعبه اول اجرای احکام دادسرای اصفهان به ثبت رساند. پس از آن تلاش‌ها برای تهیه مابقی مبلغ و جلب رضایت مادر مقتول که گفته بود قصد دارد با مبلغی که دریافت می‌کند حسینیه بسازد، آغاز شد.

هفته گذشته پس از یک‌سال تلاش، مادر مقتول راضی شد با دریافت صد ‌میلیون تومان در شعبه اول اجرای احکام حاضر شود و گذشت خود را اعلام کند. به‌این‌ترتیب این جوان که به طورکامل از قصاص رهایی یافته، در انتظار است تا دادگاه تشکیل و از باب جنبه عمومی جرم محاکمه شود. گفته می‌شود این قتل به خاطر اختلاف صد ‌هزار تومانی اتفاق افتاد.

پدر جوان نجات یافته به خبرنگار ما گفت: «پسرم و مقتول در زمان قتل با هم در کارگاه مبل‌سازی کار می‌کردند. آنها در مدت همکاری با هم رابطه‌ای دوستانه داشتند به‌طوری‌که پسرم یک تلفن‌همراه از قربانی خرید اما به دلایلی مجبور شد گوشی را به او بازگرداند و این در حالی بود که مقتول پول گوشی را به پسرم پس نداد و این اختلاف مالی باعث آغاز درگیری‌های آن دو شد.
 
سرانجام پس از دو سال ٢٤ فروردین سال ٨٩ درگیری میان آن دو بالا گرفت و مقتول با چاقو به سمت پسرم حمله کرد. پسرم می‌گوید دوستش را هل داد و متوجه نشد وقتی او به زمین افتاده چاقو باعث زخم شانه‌اش شده به همین خاطر بلافاصله روی کمرش نشست تا چاقو را از وی بگیرد اما هنگامی‌که او را برگرداند دید شانه‌اش خونی است و همین باعث شد بترسد و فرار کند و در نهایت همان جراحت باعث مرگ مقتول شد».

جوان نجات‌یافته به احتمال زیاد به خاطر گذراندن پنج سال در زندان به‌زودی آزاد خواهد شد. پدر او درباره جدیدترین اتفاق پرونده توضیح داد: «مادر داغ‌دیده ابتدا درخواست مبلغی بیش از دو برابر چیزی را که به او پرداخت کرده‌ایم، داشت، اما در نهایت و پس از جلسات مکرر و خواهش‌ها راضی به دریافت صد ‌میلیون تومان شد.

در هر دو مرحله از جلب رضایت اولیای ‌دم، نیکوکاران کمک‌های زیادی به ما کردند؛ در مرحله اول ١٥٠‌ میلیون و در این مرحله نیز ٧٠ ‌میلیون برای جلب رضایت پرداختند که در این بین باید از آقای هدایتی که صاحب استیل‌آذین است، آقای فرهانی و خانم سرمست تشکر کنم که ما را در این کار یاری کردند.

درحال‌حاضر هم منتظر محاکمه پسرم به دلیل جنبه عمومی جرم هستیم، اما این را باید بگویم که پسرم در این پنج سال بارها به من گفته از این اتفاق پشیمان است و دیگر آن آدم قبل نیست و اصلاح شده‌ است. حتی به من گفت اگر از خیابانی عبور کند و ببیند در جایی درگیری اتفاق افتاده است، مسیر خود را به سمت دیگر خیابان کج خواهد کرد و دیگر هرگز وارد چنین فضاهایی نخواهد شد.

 کما اینکه در مدتی که در زندان بود، جزء ٣٠ قرآن را حفظ کرد و کلاس‌های اخلاق و صحیفه سجادیه را با نمرات خوب گذراند». این مرد ادامه داد: «پسرم هر روز تلفنی با من صحبت می‌کرد و وقتی شنید این اتفاق افتاده و اعلام رضایت شده است، خیلی خوشحال شد و خواست از پدر و مادر مقتول تشکر کنم که زندگی دوباره به او بخشیده‌اند».

این پدر در پایان گفت: «جا دارد در همین جا علاوه بر تشکر از پدر و مادر مقتول و خیرین، از روزنامه‌ها هم تشکر کنم که توجه افکار عمومی را برای کمک به نجات پسرم از قصاص جلب کردند. من قول می‌دهم پس از آزادی پسرم مراقب او باشم و برای او کارگاه کابینت‌سازی باز کنم تا به زندگی عادی بازگردد. البته خودش هم تصمیم دارد به درس و کشتی ادامه دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین