کد خبر: ۳۱۹۱۲۱
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

اکران «مزار شریف» آغاز شد

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره بیان کرد اکران فیلم «مزارشریف» به کارگردانی حسن برزیده با علم استقبال از فیلم «محمد رسول الله(ص)» آغاز شد.
آفتاب‌‌نیوز : محمد حمزه‌زاده رییس سازمان توسعه سینمایی سوره هم‌ زمان با اكران فیلم سینمایی «مزار شریف» ساخته حسن برزیده در سینماهای كشور گفت: فیلم «مزار شریف» اثر مهم و استراتژیكی است و امیدوارم در كنار اكران فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» به خوبی دیده شود.

وی با بیان اینكه زحمت‌های زیادی برای فیلم «مزار شریف» كشیده شده است، بیان کرد: سینمای ایران ممکن است خیلی كم به سوژه و مضمونی كه در فیلم «مزار شریف» وجود دارد، بپردازد چراكه این گونه موضوعات از ابتدا مشخص است فروش موفقی در گیشه نخواهد داشت، اما این مساله نباید ما را از اهمیت آن‌ها غافل كند. فیلمی مانند «مزار شریف» محتوایی دارد كه باید اثر هنری آن ساخته شود و به هر حال شخص یا ارگانی باید این كار را انجام می‌داد تا در تاریخ ما ماندگار شود.

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره درباره بازگشت هزینه فیلم «مزار شریف» توضیح داد: البته این‌طور نیست كه این‌ فیلم یا فیلم‌‌های مشابه آن ضد سرمایه باشند و سرمایه ‌شان را برنگردانند، باید گفت این‌ها آثاری هستند كه بازگشت سرمایه آن‌ها در یك دوره زمانی طولانی‌تر صورت می‌گیرد.

حمزه ‌زاده گفت: قطعا مقداری از بازگشت سرمایه این فیلم با فروش گیشه حاصل می‌شود، بخشی از هزینه با پخش در شبكه نمایش خانگی، بخشی از هزینه با فروش به تلویزیون و بخشی هم با فروش بین‌المللی و اكران‌های خارجی‌اش صورت می‌گیرد. ما هم برای فروش در عرصه بین‌الملل و اكران در كشورهای خارجی اقدامات لازم را انجام دادیم و خوشبختانه روند اكران های بین المللی فیلم در حال انجام است.

رییس سازمان توسعه سینمایی سوره وابسته به حوزه هنری درباره هم‌زمانی اكران «مزار شریف» با فیلم «محمد رسول الله(ص)» ساخته مجید مجیدی كه حوزه هنری كار اكران آن را عهده‌دار شده، گفت: ما «مزار شریف» را با علم به اینكه ممكن است در كنار فیلم «محمد رسول الله(ص)» فروش كمتری داشته باشد اكران كردیم. تشخیص ما این بود كه شاید این تنها زمان مناسب برای اكران «مزار شریف» باشد، زیرا شهریور ماه یكی از فصل‌های پررونق سینما است و ممكن بود پس از آن با توجه به نزدیك شدن به ماه محرم و صفر فرصت بهتری برای اكران حاصل نشود.

وی با بیان اینكه حتی بسیاری از سالن‌های سینماهای ما به ‌ویژه در شهرستان‌ها در اختیار فیلم «محمد رسول الله(ص)» است، گفت: ما در حال حاضر در بخش مهمی از سینماها نمی‌توانیم «مزار شریف» را اكران كنیم، ولی تشخیص دادیم كه این هم‌زمانی اكران‌ها صورت بگیرد، حتی مجبور شدیم در بسیاری از استان‌ها و شهرستان‌های كشور بین اكران فیلم «محمد رسول الله(ص)» و «مزار شریف»، اکران فیلم سینمایی «محمد رسول الله(ص)» را انتخاب کنیم.

به گزارش مهر، حمزه زاده در پایان گفت: در چند فصل و زمان خاص، سینما كمی رونق دارد و وقتی این زمان های اكران را برای نمایش فیلم از دست بدهید دیگر به زمان‌هایی می‌رسید كه اكران رونق چندانی ندارد. به همین خاطر ما فكر كردیم این هم‌زمانی اكران‌ها شاید بهتر از اكران «مزار شریف» در زمانی باشد كه سینما رونق ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین