کد خبر: ۳۲۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

قشقاوی مطرح کرد: درخواست کمک از بخش‌های مختلف برای پیگیری حادثه منا

معاون پارلمانی و کنسولی وزارت خارجه با اشاره به تشکیل ستاد ویژه‌ای در این وزارتخانه برای پیگیری حادثه منا و وضعیت حجاج ایرانی گفت: ما اکنون از بخش های مختلف درخواست کردیم برای عضویت در این ستاد و پیگیری امور هرچه زودتر نمایندگانی را معرفی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن قشقاوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وظایف ستاد از جمله پیگیری مستمر وضعیت حجاج ایرانی و در تماس بودن با مکه و ‌جده در مورد تعداد دقیق آمار مجروحان و یا کشته شدگان ایرانی احتمالی در حادثه منا اظهار کرد: آمار دقیق را در این زمینه سازمان حج و زیارت با توجه به ارتباطاتی که با کاروان های حجاج دارد اعلام می‌کند و مبنای ما نیز آماری است که توسط این سازمان اعلام می‌شود.

حسین امیرعبدالهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا از تشکیل ستاد ویژه ای در این وزارتخانه و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد و مقامات سعودی را مسؤول این حادثه دانست.

وی همچنین تاکید کرد: مقامات سعودی باید فورا اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود و تامین امنیت کامل حجاج به عمل آورند و بی تدبیری در این زمینه از سوی مقامات ذیربط سعودی غیر قابل اغماض است.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر نیز در گفت‌وگو با ایسنا از تائید مرگ 12 ایرانی و مجروح شدن 24 نفر تا این لحظه در حادثه امروز رمی جمرات خبر داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین