کد خبر: ۳۲۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیام داد.
آفتاب‌‌نیوز : علی جنتی در متن این پیام آورده است:«رویدادهای ارزشمند هنری محصول اندیشه و تفکر هنرمندان آگاه و شریفی است که برای اعتلا و سرافرازی میهن اسلامی تلاش می‌نمایند.

دانش و توان هنرمندان عرصه‌های مختلف و به ‌ویژه هنرهای نمایشی به‌عنوان یک سرمایه فرهنگ‌ساز قابل و شایسته بهره‌برداری است. هنر نمایش را می‌توان یک امکان اثربخش برای پرورش ذهن و شخصیت مخاطب دانست که می‌بایست برای رشد و تعالی فرزندان ایران با برنامه‌ریزی جامع و متناسب از آن بهره برد. موجب خرسندی است که یک رویداد هنری مختص کودکان و نوجوانان این سرزمین شکل یافته و تلاش هنرمندان و برگزارکنندگان آن ستودنی است.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان فرصت مناسبی برای ارائه بهترین آثار تئاتر کودک و نوجوان در طول یک سال و مجال مغتنمی برای گفتگوی فرهنگ‌ها و اقوام مختلف ایران اسلامی است که باتدبیر و برنامه‌ریزی شایسته، زمینه آگاهی و اندیشه‌ورزی کودکان و نوجوانان این مرزوبوم را بیش‌ازپیش فراهم می‌نماید.

از همه دست‌اند کاران جشنواره به‌خصوص هنرمندان عزیز و میهمانان ارجمند تقدیر می‌نمایم و تحقق اهداف ارزشمند جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را از خداوند متعال مسألت دارم.»

باشگاه فیلم‌سازان محمد(ص) تاسیس شود

باشگاه فیلمسازان محمد(ص) تاسیس شود تا اعضای آن فیلم‌های محمدی(ص) بسازند.

علی‌اکبر قاضی‌نظام از فیلمنامه‌نویسان کشور در نشست هم‌اندیشی این رویداد سینمایی با طرح این پیشنهاد افزود: این حرکت کمک می‌کند تا فیلمسازان عضو با حمایت و نظارت جشنواره و معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت هدفمندتر و جدی‌تر وارد این حوزه شوند.

وی ادامه داد: جشنواره فیلم محمد(ص) می‌تواند کارگاه‌های آموزشی را بر اساس محتوای جشنواره و با محوریت تعالیم پیامبر اسلام و روایت مفاهیم جامعه امروز بر اساس این تعالیم و تبدیل مفاهیم و تعالیم به فیلمنامه طراحی کند. حتی این کارگاه‌ها می‌تواند با همکاری معاونت‌های فرهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور و در استان‌های مختلف پیش‌بینی شود.

نویسنده فیلمنامه‌های سینمایی "نیاز"، "پایان کودکی" و " پنج ستاره" بر این باور است طراحی این کارگاه‌ها کمک می‌کند تا بستری برای جذب فیلمنامه‌نویسان مستعد و هدایت آن‌ها برای خلق آثار فاخر در این زمینه فراهم گردد.

وی بر لزوم همکاری مراکز مختلف مانند: سازمان فرهنگ و هنری شهرداری تهران برای حمایت و کمک به این حرکت تاکید کرد و افزود: از طریق تعامل با معاونت فرهنگی سازمان فرهنگ و هنری شهرداری تهران می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا تولید فیلم‌های کوتاه 114 ثانیه‌ای در فرهنگسراهای تهران با کمک آن‌ها آغاز شود.

وی اضافه کرد: همچنین، انجمن سینمای جوانان هم می‌تواند در برگزاری کارگاه‌های آموزشی جشنواره کمک نماید.

قاضی نظام با بیان اینکه کتاب‌های سینمایی، کتب قصه و شعر مرتبط با موضوعات جشنواره می‌تواند برای شرکت‌کنندگان مفید باشد و منجر به نوشتن فیلمنامه‌هایی شود که تصویری واقعی از سیره پیامبر اکرم(ص) را ارائه داده و تاثیرات مستقیمی بر جامعه امروز بگذارد، خاطرنشان ساخت: باید سازوکاری تعریف شود تا از این متون و کتب بهره‌برداری شود.

به اعتقاد وی نیاز است به منظور تشویق و ترغیب فیلمنامه‌نویسان کشور بویژه جوانان بخش فیلمنامه‌نویسی جشنواره به صورت بخش مستقل و با داوری جداگانه‌ای برگزار شود چرا که سینمای ایران در حوزه فیلمنامه نیازمند حمایت‌های جدی‌تر و مشوق‌های بیشتری است.

قاضی‌نظام پیشنهاد داد: در داوری و ارزشیابی آثار بخش فیلمنامه از کارشناسان و اعضای کانون فیلمنامه‌نویسان دعوت به عمل آید. همچنین، لازم است جایزه فیلمنامه اقتباسی به صورت مجزا دیده شود.

این هنرمند معتقد است مستندسازان کشور می‌توانند آیین‌های سنتی در خصوص سیره پیامبر اکرم را ثبت و روایت کنند.

فصل پاییز و نمایش فیلم در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران

دور جدید نمایش فیلم در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران ، دوره چهلم و یکم ( پاییز 94 ) با همکاری فصلنامه فیلمخانه و نشر شور آفرین از روز چهارشنبه 8مهرماه ساعت 5 بعدازظهر با نمایش فیلم قلب وفادار به کارگردانی ژان اپشتاین آغاز می‌شود.

بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ دور جدید نمایش فیلم (دوره چهلم ویکم - پاییز94) سینما تک ، در سه بخش "پنجره عقبی"(سینمای دهه 20 فرانسه)،" چشم انداز سینمای وسترن" و "فیلم‌ها و احساس ها"(مروری بر آثار سینمای بلاتر) با نمایش 23فیلم از روز 8 مهرماه آغاز و تا 29 آذرماه ادامه دارد.

فیلم "قلب وفادار" به کارگردانی ژان اپشتاین به مدت 86 دقیقه محصول سال 1923 به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی ،روزچهارشنبه 8 مهرماه ساعت 5 بعدازظهر به نمایش در می آید.

در دوره چهلم و یکم ( پاییز 94) سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران و در بخش پنجره های عقبی؛ فیلم‌های قلب وفادار، مادام بوده متبسم، آینه سه رو، صدف و مرد روحانی، پول، سقوط خانه اشر، چرخ،مصائب ژندارک و انتهای زمین، در بخش چشم انداز سینمای وسترن؛ فیلم های مسیر بزرگ،حادثه آکس بو، تیر شکسته، دروازه شیطان، تیرانداز،سیلورلود، رد گربه،هفت مرد از حالا، وحشت در شهری در تگزاس و دوسوار و در بخش فیلم‌ها واحساس ها ،فیلم های آشیانه خانگی، بیگانه، نفرین،هارمونی ورکمایستر، تانگوی شیطان و مردی از لندن به نمایش در می آید.

علاقه مندان می توانندجهت استفاده از برنامه های نمایش فیلم در فصل پاییز ، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 5 بعدازظهر به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین