کد خبر: ۳۲۲۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

روزهای هوای پاک در تهران درنیمه اول امسال افزایش یافت

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: تعداد روزهای هوای پاک در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در دو سال گذشته افزایش خوبی داشته است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد رستگاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفیت هوای شش ماهه اول امسال شهرستان تهران نسبت به مدت مشابه سال 1393 یکسان و در مقایسه با سال های 1392 و 1391 رشد مناسبی داشته است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: شهروندان تهرانی در شش ماهه اول امسال 10 روز هوای پاک، 135 روز هوای سالم، 40 روز هوای ناسالم و یک روز هوای بسیار ناسالم را سپری کردند.

رستگاری افزود: به همین ترتیب در سال گذشته نیز آسمان شهر تهران هفت روز هوای پاک، 138 روز هوای سالم و 41روز هوای ناسالم را تجربه کرد.

وی به آمار سال 92 نیز اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال 92 نیز شهروندان تهران دو روز هوای پاک،128 روز هوای سالم و 56 روز هوای ناسالم را تنفس کردند.

رستگاری افزود: با توجه به آمار اعلام شده از ایستگاه های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، میانگین شاخص کیفیت هوا (AQI) برای آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون برای شش ماهه اول سال های 93 , 94 با عدد 85 یکسان بوده و تغییر نداشته است.

رستگاری افزود: در حالیکه میانگین این آلاینده جوی در شش ماهه اول سال های 92 و 91 به ترتیب با اعداد 89 و 97، بیانگر بهبود نسبی کیفیت هوا تهران است.

وی با اشاره به وقوع پدیده گرد و غبار در سال جاری افزود: در شش ماهه اول امسال یک روز بسیار ناسالم رخ داد که در مقایسه با سال های گذشته در همین مدت این شرایط در آسمان تهران اتفاق نیافتاده بود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تصریح کرد: نکته قابل تامل در ارتباط با عوامل تاثیر گذار بر کیفیت هوای تهران میزان آلایندگی ناشی از وقوع پدیده گرد و غبار دراین مدت زمانی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین