کد خبر: ۳۲۲۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱

نیاوران میزبان دو کنسرت خواهد بود

کنسرت موسیقی عرفانی گروه "یاوران" به سرپرستی و آهنگسازی نوشین عقیقی و خوانندگی فرهاد رشیدی 10 مهرماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
گروه یاوران در این کنسرت قطعاتی مانند یاوران، مویه و تصنیف انتظار و باران، حضور سبز، علی عشق و سر شقایق در دستگاه چهارگاه و آواز اصفهان و همچنین تصانیف ای عاشقان، شوق وصال، بی تو به‌سر نمی‌شود، عاشقانه و جان عاشق در دستگاه شور را اجرا می‌کند.

نوشین عقیقی، آهنگساز و نوازنده، در کنار استفاده از اشعار مولانا جلال‌الدین بلخی در چند تصنیف از سرودهای خود و هوشنگ عقیقی و فرهاد رشیدی بهره برده است.

نوازندگان این گروه عبارتند از: معصومه احدی همخوان، حسین محمد حسینی نی و همخوان، پوریا جوانمیری قیچک باس و همخوان، سهیل سان احمدی دیوان و همخوان،اردوان عزیزی تنبور و عود و همخوان، پونه معظمی دف و تنبک و همخوان، فرهاد رشیدی خواننده و نوازنده تنبور و نوشین عقیقی دف و تنبور و همخوان.

کنسرت گروه یاوران جمعه، دهم مهرماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.علاقمندان برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

گروه موسیقی "دیزانی" همراه ساز آلمانی کایزا، کنسرت موسیقی بی‌کلام خود را با عنوان "بر فراز باد" 11 و 13 مهرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، "کایزا" سازی است در رده سازهای ایدیوفون یا خود صداها که در این رده، تولید صدا با ارتعاش بدنه ساز صورت می‌گیرد. این ساز اولین‌بار از فولاد و چوب در آلمان توسط بیل براون ساخته شد. آخرین نسخه کایزا فقط از فلز ساخته شده است. این ساز می‌تواند هم روی پا و هم روی پایه چوبی خود قرار گیرد. کایزا با دست و به شیوهای مشابه ساز هنگ نواخته می‌شود، اما صدایی بیشتر شبیه به مدیتیشن پَن دارد.

در بخش اول این کنسر ت، طعات نوروز 93 (دستگاه ماهور)، رهایی، آواز افشاری (نجوا) دستگاه نوا (برکه، متافون، ترمه همراه با تکنوازی علی انصاری، دارا حسن‌زاده، مهدی دیزانی و محمدرضا عسکری امیری و در بخش دوم قطعات قطعه باران، نسیم 1، قطعه خلیج رقصان، بر فراز باد ، تندر)، سه‌نوازی و نسیم توسط ارکستری 22 نفره نواخته خواهد شد. آهنگسازی و تنظیم این قطعات توسط مهدی و حسن دیزانی انجام شده است.

کنسرت موسیقی بی‌کلام "بر فراز باد " شنبه و دوشنبه 11 و 13 مهرماه ساعت 21 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین