کد خبر: ۳۲۲۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۲

اظهار خشم نتانیاهو از برجام در سازمان ملل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ایران با ارسال اسلحه همچنان از اسد حمایت می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ایران با ارسال اسلحه همچنان از اسد حمایت می‌کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای سخنرانی خود گفت: پس از سه روز شنیدن سخنرانی رهبران جهان در تمجید از توافق هسته‌ای با ایران، من سخنرانی خود را با گفتن این جمله آغاز می‌کنم که اشتیاق خود درباره این توافق را بررسی کنید.

وی افزود: این توافق باعث نخواهد شد که صلح حاصل شود. با سوخت رسانی به تهاجم‌های ایران با میلیاردها دلار که از برداشته شدن تحریم‌ها حاصل می‌شود، احتمال جنگ بیشتر می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: از زمانی که چارچوب توافق با ایران در لوزان اعلام شد، تهران تامین تسلیحات تخریب کننده به سوریه را افزایش داده است.

وی افزود: ایران طرح‌های خود برای بازگشایی دو جبهه جدید ترور علیه اسرائیل را آشکار ساخت و اسرائیل همچنان قدرتمندانه به حملات از داخل خاک سوریه پاسخ خواهد داد.

نتانیاهو گفت: اسرائیل همچنان به اقدامات خود در جلوگیری از انتقال تسلیحات استراتژیک به حزب الله از طریق سوریه ادامه خواهد داد.

وی گفت: ایران تمامی این اقدامات را طی شش ماه گذشته انجام داده است یعنی زمانی که تلاش می‌کرده تا جهان را قانع کند که تحریم‌ها برداشته شود حالا تصور کنید که پس از برداشته شدن تحریم‌ها ایران چه خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پس از توافق هسته‌ای، ایران میلیاردها دلار در زمینه تسلیحات و ماهواره‌ها هزینه خواهد کرد. شما فکر می‌کنید که ایران در راستای پیشبرد صلح اقدام خواهد کرد.

وی خطاب به رهبران جهان گفت: شما فکر می‌کنید که میلیاردها دلاری که از برداشته شدن تحریم‌ها به دست ایران می‌رسد این ببر را به گربه کوچک تبدیل خواهد کرد؟ دوباره فکر کنید.

نتانیاهو گفت: آیا واقعا فکر می‌کنید که ایران با دندان‌ها و چنگال‌های تیزتر رویکرد خود را تغییر خواهد داد؟ من بارها گفته‌ام که بزرگترین خطری که جهان با آن مواجه است ترکیب گروه‌های مسلح اسلامی با تسلیحات اتمی است.

وی افزود: من می‌دانیم که برخی از مردم خالصانه معتقدند که این توافق بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب [اتمی] است.

هفته گذشته سرلشکر صالحی، فرمانده ارتش ایران اعلام کرد: ما قطعا اسرائیل را محو خواهیم کرد و [حضرت آیت‌الله] خامنه‌ای نیز ماه پیش اعلام کرده بود که تا 25 سال آینده اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود که هفتاد سال پس از کشتار شش میلیون یهودی، سران ایران درباره نابودی کشورم و نابودی مردمم صحبت می‌کنند.

وی گفت: شاید شما هم اکنون درک کرده باشید که چرا اسرائیل در جشن شما برای این توافق مشارکت نکرد. اگر گروه‌های تروریستی وابسته به ایران هزاران موشک به سوی شهرهای شما شلیک می‌کردند شاید اینقدر از این توافق تعریف نمی‌کردید. اگر سران ایران در راستای نابودی کشورهای شما کار می‌کردند شاید شما تا این میزان درباره این توافق اشتیاق نداشتید و اگر این توافق مسابقه تسلیحات اتمی در همسایگان شما را آغاز نمی‌کرد شاید تمایلی به جشن گرفتن این توافق نداشتید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران پیشتر موشک‌هایی داشته که به اسرائیل می‌رسیده است. این موشک‌‌های قاره پیمایی که ایران هم اکنون در حال ساخت آن است برای ما نیست بلکه هدفش شماست. هدف آنها اروپا و آمریکا است.

نتانیاهو اضافه کرد: برای اسرائیل آسان نیست تا با موضوعی که با استقبال قدرت‌های جهانی همراه شده مخالفت کند. باور کنید که بسیار ساده‌تر بود که سکوت اختیار کنیم. اما در طول تاریخ، مردم یهود یاد گرفته‌اند که بهای سنگینی بابت سکوت داده‌اند. به عنوان نخست وزیر دولت یهودی، از سکوت کردن خودداری می‌کنم. اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد تا وارد باشگاه [کشورهای] دارای تسلیحات اتمی شود.

وی گفت: من می‌دانم که جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی همچنان سیاست رسمی جامعه بین‌المللی است اما هیچ کسی نباید درباره عزم اسرائیل در دفاع از خود در مقابل کسی که به دنبال نابودی ماست سوال کند.

نتانیاهو افزود: پیام من به سران ایران این است برنامه شما برای نابودی اسرائیل شکست می‌خورد. اسرائیل به هیچ قدرتی در جهان اجازه نخواهد داد تا آینده‌اش را تهدید کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: من امیدوار هستم که شما این توافق را با دقت بیشتری نسبت به قطعنامه که شش کشور شورای امنیت داشتند، اجرایی کنید. این اطمینان را حاصل کنید که بازرسان واقعا بازرسی کنند. این اطمینان را حاصل کنید که برگشت سریع تحریم‌ها واقعی باشد. من یک چیز را به شما اطمینان خواهم داد: اسرائیل به دقت این موضوعات را تحت نظر قرار خواهد داد.

نتانیاهو گفت: اسرائیل با شرکای صلح طلب عرب خود در راستای مقابله با چالش‌های امنیتی از ایران و چالش‌های داعش و دیگران کار خواهد کرد اما ما هرگز مهمترین شریک اسرائیل را که آمریکاست فراموش نخواهیم کرد. اتحاد میان اسرائیل و آمریکا خلل ناپذیر است.

وی افزود: من و اوباما بر این موضوع توافق داریم که باید سلاح را از دستان گروه‌های تروریستی وابسته به ایران خارج کنیم. ما با این موضوع موافق هستیم که باید مانع از بی ثباتی کشورها در سرتاسر خاورمیانه توسط ایران شویم. اوباما و من گفته‌ایم که اختلافات درباره توافق هسته‌ای ایران اختلافات درون فامیلی است.

وی در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که اسرائیل همچنان به دستیابی به صلح با فلسطینیان پایبند است و آماده از سرگرفته شدن سریع مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطینان بدون پیش شرط هستیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین