کد خبر: ۳۲۳۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟+عکس

به مناسبت روز جهانی معلمان فوتبال که روز گذشته بود ۱۰ سرمربی صاحب سبک فوتبال جهان را معرفی کرده‌‌ایم.
آفتاب‌‌نیوز : به مناسب روز جهانی معلم فوتبال که روز گذشته بود این جشن برای 10 سرمربی برتر فوتبال برگزار می شود که هر کدام با فوتبال زندگی کردند و دارای سبکی خاص در فوتبال هستند که همه مربیان اکنون وامدار یکی از این سبک‌ها هستند.

به گزارش فارس، روزنامه فرانس فوتبال فرانسه در گزارشی تصویری با عنوان 10 معلم فوتبال جهان و استادان مستطیل سبز که همه هواداران آنها را بهتر از بازیکنان می شناسند و هر کدام سبک خاصی از فوتبال را برای دنیای فوتبال ارائه دادند،  معرفی کرده و معتقد است تمام مربیان مجبور به تبعیت یکی از این سبک‌ها هستند.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

 اما نکته قابل توجه این بود که در میان این 10 سرمربی صاحب سبک نام سه سرمربی برتر جهان دیده نمی شود که عبارتند از: فرانتس بیکن‌بائر آلمانی که قهرمان جام جهانی 1974 به عنوان بازیکن و 1990 به عنوان سرمربی تیم ملی آلمان است. او نظریه بازی با فکر را به جای بازی با پا ارائه داده بود، یوهان کرایوف سرمربی سابق بارسلونا که توانست بارسا را قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال 1992 کند، سبک خاصی را ارائه داد که بعدها به تیکی تاکا مشهور شد و در نهایت نام ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی که در کارنامه خود دوبار قهرمانی  لیگ قهرمانان اروپا را داشت که باعث تعجب بود.

10 سرمربی صاحب سبک به ترتیب زیر است:

1- گستاو سیز مجارستانی - سرمربی تیم ملی مجارستان ( 1949 - 1957).

سرمربی فقید نسل طلایی تیم ملی مجارستان در سال های 1949 تا 1957 که یکی از افتخاراتش شکست سنگین تیم ملی انگلیس در سال 1953 در ورزشگاه خانگی با نتیجه 6 بر 3 است، وی گروهی از بازیکنانی را پرورش داد که در جام‌جهانی 1954 سوئیس شکوفا شدند. آنها در سه بازی نخست خود در جام جهانی با 21 گل زده بهترین خط حمله تاریخ جام‌جهانی را کسب کردند و تا فینال جام جهانی آمدند اما در فینال با نتیجه 3 بر2 مغلوب آلمان شد، سبکی که ارائه داد سبک کاملا هجومی است.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

2- هلنیو هررا سرمربی آرژانتینی ( اینتر - بارسلونا - اتلتیکو مادرید - سویا)

در طول دوران مربیگری هرارا توانست 4 قهرمانی در لالیگا (با اتلتیکو مادرید و بارسلونا)، 3 قهرمانی در سری آ (با اینترمیلان) بدست بیاورد. همچنین هرارا توانست اینترمیلان را دوبار در 1963-1964 و 1964-1965 به قهرمانی اروپا برساند. او چندین و چند جام و مقام دیگر را نیز به دست آورده است و به عنوان یکی از بزرگترین مربیان تاریخ شناخته می‌شود. وی سبک 5-3-2 دفاعی را برای اولین بار در سری‌آ ایتالیا به سایرین شناساند.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

3- رینوس میشل (آژاکس، بارسلونا، هلند)

جنرال میشل مخترع فوتبال دسته جمعی که به همراه تیم آژاکس قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و با تیم ملی هلند نایب قهرمان دو دوره 1974 و 1978 و قهرمان اروپا در سال 1988 شده است، او معلم اسطوره فوتبال یوهان کرایوف به شمار می آید، کرایوفی که سبک خاص 4-3-3 را اختراع کرد و فوتبال هلند را متحول کرد.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

4- کارلوس بیلاردو ( تیم ملی آرژانتین)

بیلاردو پزشک آرژانتینی یکی از جدیدترین استادان فوتبال جهان است که صاحب سبک 3-5-2 است که اساس کار وی در زمان خودش با تکیه بر مارادونا ستاره آرژانتینی بوده است از وجوه تمایز این سبک نظم و دقت تکنیکی‌ای است. از افتخارات این مربی بزرگ قهرمانی جام جهانی 1986 مکزیک و نایب قهرمانی جام جهانی 1990 است.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

5- فرانچسکو ماتورنا (تیم ملی کلمبیا)

ماتورنا دندانپزشک کلمبیایی که هدایت تیم ملی کلمبیا را در جام جهانی 1990 برعهده داشت و بازی های بسیار خوبی را از خود بجای گذاشت که زیباترین آن شکست سنگین تیم ملی آرژانتین در ورزشگاه خانگیش با نتیجه 5 بر صفر بود. وی همچنین قهرمان کوبا، امریکای جنوبی را در سال 2001 به دست آورده و دارای سبک هجومی است.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

6- آریگو ساکی ( میلان، تیم ملی ایتالیا)

ساکی تیمی با سبک بازی هجومی تشکیل داد که در فوتبال سری آ ایتالیا کمتر دیده شده بود. با فرانکو بارسی، کاپیتان و سازمان‌دهنده خط دفاع، پائولو مالدینی، مدافع کناری جوانی که رو به جلو بازی می‌کرد، مثلث هلندی فرانک ریکارد، رود گولیت و مارکو فان باستن توانست در همان سال 1988 قهرمانی باشگاه‌های دسته اول ایتالیا را برای هواداران میلان به ارمغان آورد. یک سال بعد قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده و سال بعد نیز موفق به دفاع از این عنوان شدند.

علاوه بر این‌ها، میلان با ساکی توانست در سال‌های 1989 و 1990 به قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و نیز قهرمانی سوپر جام اروپا برسد. در این زمان از ساکی به عنوان مدرن‌ترین مربی ایتالیا تجلیل شد.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

7- کوکو سایدیو ( نانت 1973-1988..1991- 1997)

صاحب سبک کاملترین سبک گروهی که مهارت خود را به همراه تیم نانت در طول 21 سال مربیگری‌اش احیا کرده است، سایدیو به همراه تیمش موفق شده 2 بار قهرمان لوشامپیونه شود و سه بار به عنوان بهترین مربی سال لیگ فرانسه انتخاب شده است.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس

8- خوزه پیکرمن ( تیم ملی آرژانتین، کلمبیا)

وی در دوران مربی گری موفق به کسب سه مرتبه قهرمانی جام جهانی فوتبال زیر 20 سال و دو بار قهرمانی جام جوانان آمریکای جنوبی برای آرژانتین شد. وی در جام جهانی فوتبال 2006 مربی تیم ملی فوتبال آرژانتین بود و در سال 2012 به طور رسمی مربی تیم ملی فوتبال کلمبیا شد. از بازیکنانی که به عرصه فوتبال تقدیم کرده لیونل مسی و خامس رودریگز است.

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس
9- مارچلو بیلسا آرژانتینی ( آرژانتین ، شیلی)

صاحبان سبک در فوتبال چه کسانی هستند؟ + عکس
 مارچلو بیلسا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
0
5
پس عکس امیر قلعه نوعی کو؟!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین