کد خبر: ۳۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۱:۳۸

گروگانگيري در مدرسه رازي تهران

آفتاب‌‌نیوز : کلانتری 103 گاندی که از طریق دو تن از دانش آموزان و سپس اعلام ماموران 110 بعد از تماس مدیر مدرسه رازی،از بروز چنین حادثه ای باخبر شد با همراهی گروه ویژه نیروی انتظامی در زمان کوتاهی عملیات دستگیری را آغاز و مدرسه را به طور کامل محاصره کرد.

مهدی 23 ساله،که به قول مسوولان نیروی انتظامی،کارمند پیمانی این یگان بوده است،پس از اطلاع از حضور ماموران نیروی انتظامی در محل و وارد شدن یگان ویژه به ساختمان مدرسه،دچار تشنج شده و حالت عادی خود را از دست می دهد و نقش بر زمین می شود. بلافاصله معلم و دانش آموزان از کلاس درس خارج و گروگانگیر در حالت بیهوشی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده می شود.

 بنابر اطلاعات اولیه ماموران نیروی انتظامی پریشانی روحی وروانی گروگانگیر انگیزه اصلی این حمله بوده است،مسوولان نیروی انتظامی با گذشت ساعت ها از این حادثه،عملیات را به گونه ای دیگر تشریح کردند و تلاش مادر گروگانگیر را برای آرام کردن وی در بهبود وضعیت گروگانگیر تاثیر گذار دانسته اند،به گفته سردار باطنی جانشین سردار طلایی،فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ،ماموران ویژه پلیس با استفاده از یک دستگاه تلفن همراه با وی وارد مذاکره شدند و پس از برقراری ارتباط با مادر مهدی،گروگانگیر،بر اوضاع مسلط و وی را دستگیر کردند.تاکید مسوولان نیروی انتظامی بر اختلالات روانی گروگانگیر از آن روست که دانش آموزان گروگان گرفته شده،با اشاره به صحبت های نا مفهوم گروگانگیر،اختلاف مامور جوان با مسوولان محل خدمت را انگیزه عمل خود عنوان کرده بودند. 

مسوولان نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه هیچ مورد اختلافی در محل خدمت مامور نیروی انتظامی گروگانگیر وجود نداشته،اختلافات خانوادگی را انگیزه این عمل عنوان کردند و بیهوشی گروگانگیر جوان در حین حمله و گروگانگیری را یکی از نشانه های بروز اختلالات رفتاری در وی دانستند،آنچنان که گروه ویژه نیروی انتظامی بدون شلیک یک گلوله گروگانگیر را دستگیر کرده است. البته برخی منابع خبری از استفاده نیروهای پلیس از داروی بیهوشی خبر دادند و نوشیدن آب دقایقی پیش از دستگیری را علت بیهوشی گروگانگیر جوان عنوان کردند .

بنابر این گزارش،با توجه به اجرای عملیات دستگیری گروگانگیر در مدرسه راهنمایی رازی،این مدرسه امروز تعطیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
يك خواننده
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۸۴/۰۱/۱۸
1
0
دو غلط تايپي داريد در انتهاي مطلب به ويراستار محترم بفرماپيد اصلاح كند آبروي خبر را برديد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین