کد خبر: ۳۲۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

کشت ماری جوانا در استرالیا هم قانونی می شود

آفتاب‌‌نیوز : ایسکانیوز نوشت: شاه دانه، ماری‌ جوانا، گُل، گِراس، علف و... نام هایی است که ذهن همگان را به سمت اعتیاد سوق می دهد و از آن به‌ عنوان محرک و روان‌ گردانِ طبیعی یاد می شود . بِه جز ماری‌ جوانا، ترکیبات دیگری از گیاه شاه‌ دانه مانند حشیش و روغن حشیش به ‌دست می‌ آید. شاید جالب باشد بدانید ماری جوانا می تواند درعلم پزشکی مفید باشد و استرالیا گامی برای قانونی کردن مصرف پزشکی ماری جوانا برداشته است.

دولت استرالیا اعلام کرد قصد دارد رشد ماری جوانا (شاهدانه) را برای مقاصد دارویی وعلمی قانونی کند.

روز شنبه، سوسن لی، وزیر بهداشت اعلام کرد حزب او قصد دارد برای "کشت کنترل شده" ماری جوانا در قانون مبارزه با مواد مخدر، تغییری ایجاد کند. او گفت: این حرکت دولت به تنظیم ایمنی و عرضه دارو، برای کسانی که نیاز پزشکی دارند، کمک خواهد کرد.

لی در بیانیه ای اعلام کرد دولت برای پزشکانی که با شرایط جدی به درمان می پردازند، می تواند برای تسکین برخی امراض از مزایا شاهدانه پزشکی استفاده کنند. درحال حاضر سیستم محلی امکان صدور مجوز ساخت وعرضه محصولات دارویی حشیش را در استرالیا دارد. با این حال این ساز و کار اجازه می دهد تا تولید صحیح و ایمن باشد و قانونی وو به صورت پایدار ذخیره شود. محققان ، تولید کنندگان و بیماران استرالیایی، در تلاش هستند به منابع بین المللی از محصولات قانونی - دارویی ماری جوانا دسترسی داشته باشند.

لی ادامه داد: این محصول باید طبق مقررات تولید شود و مشابه سایر داروها باشد. من مطمئن هستم که مردم استرالیا، نگران این هستند که اگر اجازه تولید محصولات دارویی ماری جوانا داده شود، نسبت به نسخه های مسکن یا مصرف دارویی کلسترول، از استاندارد کمتری برخوردار باشد.

او افزود : اجازه دسترسی به استفاده از مصارف پزشکی ماری جوانا در استرالیا به سرعت و تحت فشار زیادی اتفاق افتاد.

لوسی هاس لام، پرستار بازنشسته و یکی از طرفداران تولید قانونی ماری جوانا برای مصارف پزشکی است. او دراین باره در گاردین نوشت : پسرش برای کمک به درد سرطان روده به او حشیش داده بود. واقعیت این است که ماری جوانا بر زندگی هزاران نفر از بیماران و کسانی که درد را تحمل می کنند، تاثیر می گذارد.

اعلامیه او در سایت Change.org برای جرم زدایی از استفاده مصارف پزشکی ماری جوانا منتشر شد و بیش از 246،500 طرفدار به دست آورد.

اصلاحیه ای که قبلا در مجلس طرح و تصویب شد، نشان داد آنها از مصارف دارویی ماری جوانا حمایت می کنند.

با این حال ریچارد دی ناتاله، کارشناس فضای سبزاسترالیا، در این باره گفت: پیشنهاد دولت برای کمک رسانی به نیازمندان برای دسترسی به مواد مخدر به اندازه کافی دور و محدود بود. امروز دولت اعلام کرد موانع رشد دارویی ماری جوانا در استرالیا حذف شود، اما اقدامی برای حذف موانع اداری آن انجام نمی دهد و از تجویز آن مانند داروهای دیگر جلوگیری می کند.

برخی از کشورهای استرالیا، از جمله نیو ساوت ولز، با انجام آزمایش های بالینی ، موفق به کشف استفاده از حشیش در ارائه خدمات پزشکی و دارویی شدند.

در دسامبر 2014، ویکتوریا برتر دانیل اندروز گفت : امیدواراست دولت مصارف پزشکی ماری جوانا را تا پایان سال قانونی اعلام کند.

درماه اوت، شرکت دارویی ماری جوانا به فروش می رسد. تعدادی از شرکت های پایه دراسترالیا دراین تجارت شرکت کرده اند . قرص های ماری جوانا توسط این شرکت در اروپا توزیع شد و با وجود ممنوعیت دراسترالیا، به صورت محلی در دسترسی عموم قرار داشت.

وزیر بهداشت گفت: هیچ برنامه ای برای استفاده های تفریحی و قانونی مواد مخدر وجود ندارد باید توجه داشت ماری جوانا مصرف دارویی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین