کد خبر: ۳۲۶۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

وام مسکن 60 میلیون تومان شد

با مصوبه اخیر شورای پول واعتبار سقف وام خرید و ساخت مسکن از 35 میلیون تومان فعلی به 60 میلیون افزایش یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
گرچه بند مصوب در رابطه با افزایش سقف وام مسکن ظاهرا مبهم بوده و با وجود پیگیرهای انجام شده، بانک مرکزی به عنوان منتشر کننده خبر و همچنین بانک مسکن به عنوان متولی و مجری مصوبه هیچ پاسخ شفافی در این رابطه ارائه نکرده‌اند، ولی پیگیری‌ها از مدیران شعب بانک مسکن و همچنین کارشناسان این بانک نشان می‌دهد که با مصوبه روز گذشته شورای پول و اعتبار، سقف وام 35 میلیون تومانی خرید به 60 میلیون تومان افزایش یافته ست.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، در مصوبه این گونه آمده است که با افزایش سقف فردی تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز مسکن در سقف‌های 600، 500 و 400 میلیون ریال به ترتیب در شهر «تهران»، «مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» موافقت به عمل آمد.

با بررسی این بند به نظر می‌رسد که پیشنهاد بانک مسکن برای بالابردن مبلغ وام 35 میلیون تومانی (از محل خرید اوراق) که به اضافه وام جعاله 10 میلیونی به 45 میلیون تومان برای افراد عادی و 50 میلیون برای زوجین می رسید مصوب شده و البته در سه سطح تقسیم بندی شده است. بر این اساس متقاضیان دریافت وام جدید مسکن، در شهر تهران می توانند تا 60 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند. در عین حال که این وام در" مراکز استان‌ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت " 50 میلیون و در "سایر مناطق شهری" 40 میلیون تومان خواهد بود.که البته اگر وام جعاله 10 میلیونی نیز به آن اضافه شود سقف ها به 70، 60 و 50 میلیون تومان افزایش می یابد.

با این حساب می‌توان گفت وام 35 میلیون تومانی خرید مسکن که در کل کشور یکسان بود با اجرای این مصوبه به حداقل 40 میلیون تومان افزایش یافته است. گرچه جزئیات این مصوبه هنوز اعلام نشده ولی به نظر می رسد پرداخت این تسهیلات نیز مانند قبل از طریق خرید اوراق در فرابورس انجام شود.

به هر حال هنوز جزئیات این مصوبه اعم از میزان سود، دوره بازپرداخت، روش پرداخت و همچنین الزام به داشتن سپرده مشخص نیست و لازم به ارائه توضیحات بیشتر از سوی بانک مسکن است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
0
5
چه بامزه!چجوری باز پرداخت کنن ملت!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین