کد خبر: ۳۲۶۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

درگذشت نویسنده مطرح آمریکایی

«جروم کاس» نویسنده آمریکایی که سال‌ها آثارش در تئاتر «برادوی»، سینما و تلویزیون مورد اقتباس قرار گرفته‌ است، در سن 78 سالگی درگذشت.
آفتاب‌‌نیوز : جروم کاس نویسنده معروف رمان، فیلمنامه و نمایشنامه‌ که بسیاری از آثارش مورد اقتباس قرار گرفته و برنده جوایز مهمی چون «تونی» شده‌اند، در منهتن از دنیا رفت.

به گزارش ایسنا، «بالروم» یکی از معروف‌ترین کارهای کراس است که ابتدا در قالب تله‌تئاتر ارائه شد و سپس اقتباس نمایشی آن در سال 1978 روی صحنه رفت و نامزد جایزه «امی» شد. «بالروم» 116 اجرای صحنه‌ای داشت، هشت‌بار نامزد «تونی» و یک‌بار موفق به کسب این جایزه هنری شد.

«همیشه سبز» (1985) هم از کارهای تلویزیونی این نویسنده که براساس رمان پرفروش «بلوا پلین» به نگارش درآمده است. همچنین «ملکه بالروم استارداست» معروف‌ترین اثر کاس است که در سال 1975 نوشته شد.

به گزارش نیویورک تایمز‌، این نویسنده با نام کامل «جروم آلن کاس» متولد 21 آوریل 1937 بود. او در سال 1983 فیلمنامه «بازگشت اسب سیاه» را به نگارش درآورد. «یک زندگی تازه» (1973) و «عبور از آزادی» (1990) از جمله کارهای تلویزیونی او هستند. «پیتر اوتول» در این پروژه که به موضوع حمله نازی‌ها در زمان جنگ جهانی دوم می‌پردازد، ایفای نقش داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین