کد خبر: ۳۲۶۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶

لغو تحریم های نفتی ایران تا دو ماه آینده

معاون امور بین الملل وزیر نفت با اشاره به لغو تحریم های ایران تا دوماه آینده، گفت: یکی از شروط وزارت نفت در قراردادهای جدید این است که شرکت های بین المللی برای ورود به صنعت نفت ایران، باید یک شریک ایرانی داشته باشند تا توانمندسازی داخلی در کنار سرمایه گذاری شکل گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : معاون امور بین الملل وزیر نفت با اشاره به لغو تحریم های ایران تا دوماه آینده، گفت: یکی از شروط وزارت نفت در قراردادهای جدید این است که شرکت های بین المللی برای ورود به صنعت نفت ایران، باید یک شریک ایرانی داشته باشند تا توانمندسازی داخلی در کنار سرمایه گذاری شکل گیرد.

به گزارش ایرنا، امیرحسین زمانی نیا با بیان اینکه دوران شکوفایی صنعت نفت ایران با اجرای توافق هسته ای فرا رسیده است، افزود: در حال حاضر چشم همه جهان به صنعت نفت ایران بوده و صنایع نفت و گاز با جذابیت هایی که دارد زمینه ساز رشد و شکوفایی و آثار اقتصادی و سیاسی را برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد.

معاون امور بین الملل وزیر نفت با اعلام اینکه پیش بینی می شود توافق هسته ای تا دو ماه آینده به طور کامل اجرایی شود، تصریح کرد: با اجرای این توافق شرکت های داخلی و خارجی می توانند برای همکاری اقدام کنند و قراردادهایشان نهایی شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بازگشت شرکت های معتبر بین المللی منجر به تقویت پیمانکاران داخلی خواهد شد، گفت: یکی از شروط وزارت نفت در قراردادهای جدید این است که شرکت های بین المللی برای ورود به صنعت نفت ایران، باید یک شریک ایرانی داشته باشند تا توانمندسازی داخلی در کنار سرمایه گذاری شکل گیرد.

وی هدف از این شرط را توانمندسازی بخش خصوصی داخلی، انتقال دانش و فنآوری به داخل کشور و مدیریت پروژه ها از سوی پیمانکاران داخلی عنوان کرد و افزود: در کنار این اهداف ساخت تجهیزات نفتی به دست متخصصان داخلی به منظور استفاده در ایران و صادرات به منطقه نیز در این پروژه ها دنبال می شود چرا که در خاورمیانه ایران تنها دارنده بستر علمی چنین فعالیت هایی است.

زمانی نیا با اشاره به حضور شرکت های مطرح و معتبر بین المللی در کنگره نفت و نیرو، یادآور شد: چهره های شاخصی همچون روسا و مدیران شرکت های بزرگ نفتی جهان در این کنفرانس حضور یافتند، اما هنوز زود است که بگوییم شرکت های خارجی به ایران آمده اند، چرا که وزارت خزانه داری آمریکا، این شرکت ها را در مورد کار در این تهدید می کند و آن ها جرات حضور در ایران را ندارند.

وی با بیان اینکه شرکت های بین المللی اگر منافعی در ایران نداشتند به کنفرانس تهران نمی آمدند، تبیین کرد: شرکت هایی که در این کنفرانس حضور پیدا کرده اند تمایل زیادی برای همکاری در ایران دارند، اما دو ماه دیگر، پس از اجرایی شدن توافق هسته ای حتما حضور پر رنگ تری از این شرکت ها را شاهد هستیم.

معاون امور بین الملل وزیر نفت در ادامه با اشاره به احتمال حضور شرکت های آمریکایی در کنفرانس معرفی فرصت های سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران، یادآور شد: ملاحظات وزارت نفت در مورد شرکت های خارجی، صنعتی و تجاری است و معتقدیم این نوع همکاری با شرکت های خارجی نه تنها منافع اقتصادی برای هر دو طرف دارد بلکه می تواند اختلافات سیاسی را نیز کاهش دهد و البته این مساله نه تنها در مورد آمریکا بلکه در مورد دیگر کشورها به ویژه کشورهای همسایه ما هم صادق است.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، وی با اشاره به مذاکراتی که با شرکت های مطرح بین المللی انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون شرکت هایی از اتریش، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا و انگلیس برای مذاکره با ایران جلو آمده اند زیرا فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و شکوفایی صنعت نفت برای این شرکت ها وجود دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین