کد خبر: ۳۲۶۹۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲

23 کشته در تصادف های هفته گذشته قم

وی با بیان اینکه این حوادث 598 مصدوم برجا گذاشته است، افزود: 306 ماموریت و 373 مصدوم مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بر اثر حوادث رانندگی طی یک هفته گذشته در این استان، 23 تن جان باختند و 598 تن مصدوم شدند.
 
محمدرضا حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اثر تصادف یک دستگاه کامیون و یک دستگاه مینی بوس و سواری پیکان در محور قدیم قم - تهران 20 تن شامل 18 تبعه افغان و دو ایرانی جان خود را از دست دادند.

به گفته وی، این حادثه حدود ساعت 19 بیست و ششم مهرماه سال جاری در کیلومتر 14 محور قدیم قم – تهران رخ داد که 10 تن نیز مصدوم شدند.

وی بیان کرد: در حادثه برخورد یک دستگاه اتوبوس با کامیون که ساعت یک و 30 دقیقه بامداد 29 مهرماه در محور نیزار – دلیجان رخ داد، یک تن جان خود را از دست داد و سه تن نیز مجروح شدند.
حسنی گفت: ساعت 12 و 50 دقیقه اول آبان ماه نیز در محور قم – سلفچگان، یک فرد 35 ساله بر اثر سقوط از موتورسیکلت در دم فوت کرد.

وی با بیان اینکه واژگونی یک دستگاه پژو 206 در این استان، منجر به جان باختن یک خانم 44 ساله شد، گفت: این حادثه ساعت شش سوم آبان ماه جاری در کیلومتر 60 آزادراه قم – تهران رخ داد.
وی اضافه کرد: در این حادثه پنج تن از جمله سه کودک یک ساله، سه ساله و پنج ساله نیز مجروح شدند.

رئیس مرکز اورژانس قم در ادامه با اشاره به برقراری 9 هزار و 35 تماس طی یک هفته گذشته با این مرکز، گفت: در این مدت یکهزار و 429 ماموریت توسط کارشناسان اورژانس انجام شده است که 496 مورد آن مربوط به تصادف ها بوده است.

وی با بیان اینکه این حوادث 598 مصدوم برجا گذاشته است، افزود: 306 ماموریت و 373 مصدوم مربوط به موتورسیکلت سواران بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات رسانی اورژانس قم به عزاداران حسینی در سه روز گذشته، گفت: در این مدت، چهار هزار و 320 تماس با این مرکز برقرار و منجر به انجام670 ماموریت شد.

حسنی افزود: این ماموریت ها شامل 566 ماموریت شهری و 104 ماموریت جاده ای بود که توسط کارشناسان اورژانس برای درمان بیماران قلبی، تنفسی، مسمومیت، سقوط و سوختگی انجام شد.

وی با اشاره به آمادگی تمام پایگاه های اورژانس قم در سه روز گذشته گفت: در این مدت دو هزار و 837 تن به پایگاههای اورژانس واقع در اطراف حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران و سایر پایگاه های شهری و جاده ای مراجعه کردند.

وی افزود: تعدادی از مراجعان به علت وخامت حال توسط آمبولانس های اورژانس به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

در سه روز گذشته(ایام تاسوعا و عاشورای حسینی)، شش دستگاه موتورلانس، 37 پایگاه اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تمام تجهیزات لازم و کادر درمانی مجرب و همچنین 11 دستگاه آمبولانس نیز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و سایر مکان های پر ازدحام مستقر بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین