کد خبر: ۳۲۷۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

نمایندگان هفتمین اقتصاد دنیا امروز به تهران می‌آیند

انتظار می رود سفر وزرای ارشد هفتمین اقتصاد دنیا در راس هیات تجاری این کشور به تهران منجر به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک گردد.
آفتاب‌‌نیوز : آرماندو مونتیرو وزیر توسعه، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل و هیات اقتصادی همراه وی شامل مقامات اتاق بازرگانی، بانک مرکزی، مسئولین اقتصادی وزارت خارجه و 35 نفر از تجار و فعالین اقتصادی بخش خصوصی برزیل جهت بحث و بررسی گسترش همکاریهای اقتصادی با ایران در تاریخ 4 آبان ماه وارد تهران می شوند.

این هیات در مدت اقامت سه روزه خود در ایران قرار است با وزرای امور خارجه، نیرو، اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و برخی مسئولین بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی کشورمان دیدار و تبادل‌نظر نمایند. هدف از این سفر تقویت روابط تهران- برازیلیا در زمینه تجارت خارجی، انرژی، بانکی، کشاورزی و سرمایه‌گذاری است.

در همین سفر قرار است همایش فرصت های همکاری ایران و برزیل با حضور وزرای صنایع دو کشور و تعداد زیادی از شرکت های فعال در حوزه های مختلف صنعتی، مواد غذایی، نانو فنآوری، هوا فضا، مخابرات و ماشین آلات برگزار گردد.

برزیل به عنوان هفتمین قدرت اقتصاد جهانی، از قدرت‌های منطقه آمریکای لاتین است که تلاش دارد به جمع قدرت‌های جهانی بپیوندد. حضور برزیل درجمع قدرت‌های نوظهور در کنار روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی و تشکیل گروه بریکس چشم‌انداز ی از شکل‌گیری نظام چندقطبی را به نمایش می‌گذارد.

به نظر می‌رسد سفر وزرای ارشد اقتصادی برزیل در راس هیاتی تجاری این کشور به تهران منجر به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور در آینده نزدیک گردد و روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورها و ملت‌های منطقه آمریکای جنوبی را بیش از پیش تقویت نماید.

لازم به ذکر است که برزیل مهم‌ترین شریک اقتصادی ایران در منطقه آمریکای‌لاتین می‌باشد و حجم روابط اقتصادی دوجانبه در سال بالغ بر 1 میلیارد و 600 میلیون دلار می‌باشد. عمده صادرات برزیل به ایران گوشت، شکر و ذرت بوده و فرش، کشمش و محصولات پتروشیمی نیز اقلام صادراتی ایران را تشکیل می‌دهد.

مواضع اصولی برزیل در قبال بحران‌ها و تحولات بین‌المللی از جمله محکومیت حملات وحشیانه اسرائیل به غزه در سال 2013 میلادی، محکومیت حملات و اقدامات تروریستی داعش، حاکی از حساسیت سیاستمداران برزیلی به تحولات بین‌المللی است.

استقبال مقامات برزیلی از مذاکرات ایران و گروه 1+5 و توافق وین و تحرک سیاسی دیپلماتیک این کشور که با اعزام وزیر خارجه برزیل و ملاقات سازنده وی با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و متعاقب آن دیدار روسای جمهور اسلامی ایران و برزیل در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغازشد، نقشه راه جدیدی را فراسوی بخش‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور ترسیم نموده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین