کد خبر: ۳۲۷۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد:

بسته رونق اقتصادی از پایان نیمه اول آبان اجرایی می شود

رییس کل بانک مرکزی از اجرای بسته رونق اقتصادی از پایان نیمه اول آبان ماه خبر داد و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده و تزریق منابع و حمایت از طرح های عمرانی مدنظر آغاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز : ولی الله سیف روز دوشنبه در حاشیه همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش که با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تشکیل شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که بسته رونق اقتصادی از چه زمانی اجرایی خواهد شد، افزود: دستگاه های مختلف در این زمینه مسوولیت های متفاوتی دارند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات خود را در این زمینه آغاز کرده است.

به گفته رییس کل بانک مرکزی، این بانک مسوول مراقبت از رشد نقدینگی و تورم حاصل از اجرای بسته رونق اقتصادی است و با ملاحظاتی این بسته را پیش خواهد برد.

** زمینه حضور بخش خصوصی در شرایط جدید بین المللی

رییس کل بانک مرکزی با بیان آنکه با وجود شرایط تحریم ایران در بخش فناوری اطلاعات دستاوردهای مناسبی داشته است، گفت: در سال های گذشته شاهد رشد و توسعه فناوری های الکترونیک بوده ایم و با توجه به شرایط جدید بین المللی بخش خصوصی می تواند نقش مهمی را در این زمینه ایفا کند.
وی ادامه داد: بانک مرکزی زمینه حضور بخش خصوصی برای ایفای نقش جدی تر را نیز در این بخش فراهم خواهد کرد.

** نیازی به ورود نقدی پول های بلوکه شده نیست
سیف در پاسخ به این پرسش که آیا پول های بلوکه شده به صورت نقد وارد کشور می شود یا خیر، افزود: اصولا نیازی به ورود نقدی پول های بلوکه شده نیست و این پول ها می تواند به حساب های بانکی فعال و همچنین حساب های کارگزاری ها که به دلیل شرایط جدید ایجاد شده، منتقل شوند و با دستوراتی که از طرف بانک مرکزی و صاحب حساب صادر می شود به مصرف برسد.
به گفته وی مساله ای که برای دولت اهمیت دارد اجرای سرمایه گذاری هایی است که منجر به توسعه اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی شود، برهمین اساس بانک مرکزی در این جهت حرکت می کند.

** حجم کل تراکنش های بانکی 10 برابر حجم نقدینگی است
رییس کل بانک مرکزی با بیان آنکه حجم کل تراکنش های بانکی 10 برابر حجم نقدینگی کل کشور است که در اقتصاد کشور توسط بانکداری الکترونیک انجام می شود، گفت: سیستم ساتنا نیز وظیفه جابه جایی 5.7 برابر نقدینگی کشور را برعهده دارد.

به گزارش ایرنا، گفتنی است، نخستین همایش و نمایشگاه بین المللی تراکنش در فضای پس از تصویب برجام با هدف ایجاد تعاملات بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات صنایع مالی و کارت و پرداخت برگزار شد.
این نمایشگاه طی روزهای 4 تا 6 آبان در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران(محل دائمی نمایشگاه های شهرداری) واقع در بوستان گفت وگو برگزار می شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین