کد خبر: ۳۲۷۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷

یزد دومین استان پرتلفات کشور در حوادث رانندگی

‌مدیر کل فنی استانداری و دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد تلفات حوادث رانندگی درون شهری استان را 1.7 برابر متوسط کشور خواند و گفت: استان یزد به لحاظ تلفات تصادفات درون‌شهری پس از تهران، رتبه دوم کل کشور را به خود اختصاص داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
"رضا یادگاری" امروز در جمع اهالی رسانه اظهار کرد: میزان تلفات حوادث رانندگی استان در شش ماهه نخست امسال را 140 مورد فوتی ذکر و تصریح کرد: 61 مورد از فوتی‌های این حوادث با رشد 12.9 درصدی نسبت به مدت مشابه مربوط به تصادفات درون شهری و 79 مورد نیز با رشدی 2.5 درصدی در مقایسه با شش ماهه اول پارسال در رابطه با تصادفات برون شهری بوده که در مجموع افزایش 6.8 درصدی تلفات رانندگی در استان را نشان می‌دهد.

وی در مورد تصادفات درون شهری شش ماهه اول امسال استان گفت: جمعاً دو هزار و 347 مورد تصادف درون شهری شامل 21 مورد تصادفات فوتی در محل، دو هزار و 98 مورد تصادفات جرحی و 228 مورد تصادفات خسارتی رخ داده که در مجموع منجر به فوت 61 نفر و مصدومیت دو هزار و 624 نفر شده است.

یادگاری بیشترین تلفات حوادث رانندگی درون شهری استان در این مدت را مربوط به مرکز استان یعنی شهرستان یزد با فراوانی 93 درصد ذکر کرد.

وی تلفات حوادث رانندگی درون شهری یزد را 42 درصد از کل تلفات استان ذکر کرد و با مقایسه آن با متوسط 27 درصدی کشوری، 1.7 برابر کشور و بسیار قابل توجه دانست.

به گفته‌ی این مسئول، استان یزد به لحاظ تلفات رانندگی در معابر درون شهری پس از استان تهران، رتبه دوم کل کشور را دارد و این شایسته مردم با فرهنگ یزد نیست.

وی همچنین اظهار کرد: اگر 18 ساعت از شبانه‌روز را برای فعالیت در نظر بگیریم، به احتساب آمارهای مصدومان این مدت تصادفات استان، در هر ساعت، یک یزدی در حوادث رانندگی مصدوم می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان با اشاره به تصادفات برون شهری استان در این مدت که شامل 753 مورد تصادف بوده و منجر به کشته شدن 79 نفر شده است، بیشترین علل این تصادفات را عدم توانایی در کنترل خودرو با فراوانی 42 درصد، عدم توجه به جلو با فراوانی 29 درصد و عدم رعایت حق تقدم با هشت درصد فراوانی ذکر کرد.

وی از رشد 40 درصدی تلفات ناشی از تصادف با موتورسیکلت در معابر درون شهری استان خبر داد و با اشاره به این که در 75 درصد تلفات رانندگی استان ضربه به سر عامل مرگ تعیین شده، بر اهمیت توجه به استفاده از کلاه و کمربند ایمنی در هنگام رانندگی تاکید کرد.

یادگاری سن 43 نفر از متوفیان حوادث رانندگی استان را 9 تا 27 سال و شغل 18 نفر فوت شدگان در این مدت را دانش‌آموز و دانشجو ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر والدین به رانندگی فرزندانشان مطابق با اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی شد.

‌مدیر کل فنی استانداری ‌استان یزد ‌در ادامه با مقایسه آمار تلفات رانندگی استان یزد در یک دوره 10 ساله از روند کاهش کشته‌شدگان این حوادث در این مدت علی‌رغم افزایش روز افزون معابر و تعداد وسایل نقلیه و غیره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که آمار تلفات رانندگی و تصادفات استان به ویژه در تصادفات درون شهری استان با همت همگانی کاهش چشمگیرتری داشته باشد.

یادگاری ‌اعلام کرد: شورای هماهنگی ترافیک استان یزد در سال گذشته تعداد هفت جلسه داشته که این جلسات در مجموع 70 مصوبه داشته است که 61 مورد آنها اجرایی و 9 مصوبه هنوز در دست اقدام است.

وی عمده مصوبات در دست اجرای شورا را مربوط به اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های ارتباطی استان که بالغ بر هشت هزار کیلومتر هستند، ذکر کرد و گفت: شناسایی و اصلاح این نقاط نیازمند زمان و اعتبار است و بعضاً روند کندتری را در عملیات اجرایی دارند.

به گزارش ایسنا، این مسئول همچنین با اشاره به برگزاری هفت نشست دیگر این شورا در شش ماهه نخست سال جاری، از جمله اقدامات این شورا را بررسی اعتبارات فصل حمل و نقل استان از محل تملک دارایی‌ها و نیز نظارت بر نحوه توزیع و هزینه‌کرد اعتبار از محل ماده 23 جرائم راهنمایی و رانندگی ذکر کرد.

به گفته وی، جمع اعتبارات اختصاص یافته به استان از محل ماده 23 جرائم رانندگی در سال گذشته دو میلیارد و 130 میلیون تومان بوده که 70 درصد آن در اختیار شهرداری‌ها و 30 درصد نیز به دهیاری‌ها برای رفع مشکلات ترافیکی شهرها و روستاهای استان قرار گرفته است.

یادگاری از دیگر اقدامات این شورا را ساماندهی و ایمن‌سازی پیاده‌روها و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده به پله برقی و آسانسور، پیگیری و انجام تمهیدات لازم برای اجرای طرح سفرهای‌نوروزی، طرح تابستانه و طرح زمستانه برای افزایش ایمنی و کاهش تلفات رانندگی، پیگیری جهت تامین پارکینگ‌ وسایل نقلیه سنگین جهت ممانعت از تردد و توقف این وسایل در معابر شهری و نیز پیگیری جهت اصلاح هندسی تقاطع‌ها و میادین و اجرای طرح‌های مدیریت ترافیک در شهرهای استان براساس پیشنهاد نیروی انتظامی و توسط شهرداری‌ها‌ اشاره کرد.

وی در مورد موضوع اصلاح هندسی معابر مرکز استان نیز از در اولویت‌ بودن طرح‌های ساماندهی خیابان مسجد جامع، ساماندهی تقاطع روستای محمدآباد و تقاطع‌های مهدیه، معلم، میدان صنعت، میدان سیدحسن نصرالله، میدان راه‌آهن خبر داد.

‌دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد در مورد تقاطع مهدیه با بیان این که هنوز طرحی برای ساماندهی این تقاطع به شور ارائه نشده است، گفت: امیدواریم تا یک ماه آینده یکی از طرح‌های مطرح در این رابطه به تصویب نهایی برای اجرایی شدن برسد.

وی همچنین از مکان‌یابی و ساماندهی ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی در محروهای مواصلاتی استان توسط بخش خصوصی به عنوان یکی دیگر از اقدامات شورا یاد کرد و تصریح کرد: در حال حاضر در استان 17 مجتمع خدماتی مصوب است که حدود شش مورد در حال بهره‌برداری و مابقی در دست ساخت است.

بررسی و اتخاذ تصمیمات لازم جهت جلوگیری از تردد دانش اموزان فاقد گواهینامه به مدارس با موتورسیکلت، ساماندهی 12 مرکز معایه فنی خودورهای سبک و شش مرکز معابینه خودوهای سنگین در سطح استان، همچنین پیگیری اجرای سیستم هوشمند ثبت تخلفات ترافیکی در شهر یزد با نصب 39 دوربین نظارت تصویری ثبت تخلفات در معابر و استقرار 59 دوربین ترافیکی در میادین و تقاطع‌های شهر و نیز اقدامات آموزش فرهنگ ترافیک از دیگر اقدامات مورد اشاره یادگاری در این نشست رسانه‌ای بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین