کد خبر: ۳۲۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

مستند «عید شهادت» در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
در برنامه این هفته انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند که سه‌شنبه 5 آبان در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، فیلم مستند «عید شهادت» ساخته پناه‌برخدا رضائی به‌روی پرده می‌رود.

این مستند، مراسم روز عاشورا در شهرهای مرکزی کشور را روایت می‌کند.

علاقه‌مندان جهت تماشای این مستند می‌توانند ساعت 18 سه‌شنبه 5 آبان به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند. حضور در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است.

به درخواست اساتید، پژوهشگران و دست‌اندرکاران تئاتر مهلت ارسال چکیده مقالات «سمینار پژوهشی» سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا 15 آبان ماه تمدید شد.

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با صدور اطلاعیه‌ای مهلت ارسال چکیده مقالات به سمینار پژوهشی جشنواره سی و چهارم را تا پانزدهم آبان ماه تمدید کرد.

در اطلاعیه دبیرخانه جشنواره با اشاره به تقاضاهای مکرر اساتید، پژوهشگران، دانشجویان و به ویژه دست اندرکاران تئاتر استانهای کشور در خصوص تمدید مهلت ارسال چکیده مقالات به سمینار پژوهشی جشنواره، ضمن احترام به خواست و نظر ایشان، زمان ارسال چکیده مقالات تا ظهر روز جمعه پانزدهم آبان ماه امسال افزایش یافت.

در اطلاعیه دبیرخانه از علاقه مندان درخواست شده تا چکیده مقالات خود را به زبان فارسی و انگلیسی دقیقا 500 کلمه به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران ، خیابان استاد شهریار ، خیابان هانری کربن ، پلاک18طبقه سوم ارسال کنند.

همچنین شرایط و مقررات کامل شرکت در سمینار در پایگاه رسمی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به نشانی : http://fadjrtheaterfestival.com/fa/news/post8003.php موجود و قابل دریافت است.

بر اساس گزارش ستاد خبری روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، سمینار پژوهشی «نقش گروه‌ها و نهادهای سازمان یافته در شکل‌گیری و توسعه تئاتر» با محوریت «تعریف گروه و کمپانی تئاتر»، «تئاتر و نهادها» و « مدیریت و تئاتر» توسط دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی و همکاری دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی دانشگاه تهران و با مشارکت پژوهشکده فرهنگ، هنر ومعماری جهاد دانشگاهی دی ماه سال جاری برگزار می شود.

فیلم حادثه آکس بو درسینما تک

فیلم «حادثه آکس بو» به کارگردانی ویلیام ولمن از بخش چشم انداز سینمای وسترن روز چهارشنبه ششم آبان ماه ساعت 17 در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

دومین فیلم از بخش چشم انداز سینمای وسترن در فصل پائیز 94(دوره چهل و یکم سینما تک) روز چهارشنبه ششم آبان ماه ساعت 17، فیلم "حادثه آکس بو" به کارگردانی ویلیام ولمن، محصول سال 1943 به مدت 75 دقیقه به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی درسالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

نوادا، سال ۱۸۸۵. کارتر (هنری فاندا) به همراه دوستش به شهری بازگشته‌است که ظاهرش، به تعبیر او، مُرده‌تر از گور یک سرخ‌پوست است (تداعی‌گر مثل فارسی «انگار این‌جا گرد مُرده پاشیده‌اند»)؛ تعبیری که در ابتدا بیش از حد غریب می‌نماید، امّا شاید این همان استعاره‌ای‌ست که فیلم قصد گشایش‌اش را دارد.

انگیزه‌ی اصلی بازگشت کارتر، دختری‌ست که قرار بوده چشم‌انتظار او بماند، و حالا درمی‌یابد که ازدواج کرده ‌است. قصه‌ی اصلی فیلم خیلی زود راه می‌افتد. کسی خبر می‌آورد که کین‌کید، یکی از افراد محلی‌، به‌قتل رسیده و گاوهایش ربوده شده‌اند. اهالی شهر خواهان اجرای عدالت‌اند و اکثریت آن‌ها عدالت را چیزی نمی‌دانند مگر به دار آویختن سارقان و قاتلان؛ اقلیتی از جمع اما برآن‌اند که برخورد با آن‌ها باید به‌عهده‌ی قانون و نمایندگان آن، کلانتر و قاضی، باشد. اکثریت خشمگین‌تر و برانگیخته‌تر از آن است که تن به چنین منطقی بدهد. در غیاب کلانتر، قائم‌مقام او قدرت قانونی را به جماعت تفویض می‌کند و همگی راهیِ محل حادثه می‌شوند. کارتر هم، علی‌رغم همراهی‌اش با اقلیت، به جماعت می‌پیوندد تا شاید در ادامه‌ی مسیر بتواند تغییری ایجاد کند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پائیز ، روز های یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 17 به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.

فیلم کوتاه «آب یخ» در جشنواره فیلم‌های کوتاه ازمیر

فیلم کوتاه آب یخ از تولیدات انجمن سینمای جوانان سنندج به بخش مسابقه شانزدهمین جشنواره فیلم کوتاه ازمیر ترکیه راه یافت.

فیلم کوتاه «آب یخ» به کارگردانی جلال ساعد پناه در بخش مسابقه این جشنواره برای به دست آوردن تندیس گربه طلایی به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره در چهار بخش مستند، داستانی، انیمیشن و تجربی از 17 تا 22 نوامبر در شهر ازمیر ترکیه برگزار خواهد شد.

در این دوره جشنواره 591 فیلم کوتاه از 85 کشور جهان متقاضی حضور در این جشنواره بودند که در نهایت 10 فیلم کوتاه در بخش بین‌الملل و 26 فیلم کوتاه در بخش ملی این جشنواره پذیرفته شدند.

عوامل فیلم کوتاه «آب یخ» که داستان آن در مورد یک پیرمرد یخ‌فروش است عبارتند از: نویسنده و کارگردان: جلال ساعد پناه، صدابردار: ارسطو مفاخری، تصویربردار: سرکیو مسگری، صداگذار: قادر قادری، تدوینگر: لقمان سخنور، بازیگر: جهانگیر عثمان پور، چیاکو خورشیدی، تهیه‌کننده: انجمن سینمای جوانان سنندج.

آغاز نمایش "اصول تعمیرات تلویزیون"

نمایش˝اصول تعمیرات تلویزیون˝ به کارگردانی روح الله سمیع و تهیه کنندگی پیمان یاحقی،سه شنبه 5 ‌آبان ماه با حضور عباس رافعی و اهالی تئاتر و سینما اجرای عمومی خود را شروع می‌کند.

نمایش اصول تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید 5 آبان ماه ساعت 18با نواخته شدن زنگ آیین افتتاحیه توسط عباس رافعی به طور رسمی اجرا‌های عمومی خود را در سالن استادانتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند.

پیش‌فروش اینترنتی نمایش اصول تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید از یک آبان ماه در دو سایت تیوال و گیشه‌نت آغاز شده است.

در خلاصه این اثر نمایشی آمده است، ادی می‌خواهد با دیدن تلویزیون رکورد گینس را در این زمینه بزند. در حالی که ماجرا چیز دیگری‌ است ...

در این اثر نمایشی رضا سلیمان تاش، لادن نازی و کیوان ساکت اف به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین سعید حسنلو طراح صحنه، آرش مبرز طراح صدا، رعنا کوهوند دستیار کارگردان، مهدی ابراهیم عزیزی و مهدی ایمانی ساخت تیزر، آمی تیس معینی گرافیست و سمن نورخلج عکاس این نمایش هستند.

به گزارش ایسنا، نمایش اصول تعمیرات تلویزیون سیاه و سفید به مدت بیست روز از 5 تا 25 آبان ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به مدت 55 دقیقه به روی صحنه خواهد رفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین