کد خبر: ۳۲۷۲۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده سینما: قیمت بلیط سینما در ایران باید بین 25 تا 30 هزار تومان باشد

دولت و وزارت ارشاد تا چه حد روی تعیین نرخ بلیط سینماها مانور می‌دهند؟
آفتاب‌‌نیوز : سید غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما  در خصوص روند قیمت‌گذاری بلیط سینما و مسائل پیرامون این قضیه گفت: بعد از انقلاب عملاً قیمت‌گذاری بلیط سینما‌ها به دست دولت و وزارت ارشاد افتاد و کنترل آن را در دست گرفت اما دو تشکیلات تهیه‌کنندگان و سینماداران مواظب هستند بهای بلیط به نحوی نباشد که به مردم فشار آورد و نتوانند بپردازند.

وی افزود: قیمت بلیط سینما در ایران در مقایسه با دنیا ارزان‌تر است و نسبت به دیگر اقلام و اجناس در طول سال‌ها افزایش قیمت چشمگیری نداشته، طوری که قیمت یک بلیط سینمای ممتاز ارزانتر از یک ساندویچ است.

موسوی عنوان کرد: با بررسی و نگاهی به قیمت بلیط و استقبال مخاطب می‌توان به این نتیجه رسید که سینما‌دار و تهیه‌کننده در ایران به مخاطب سوبسید می‌دهد و بلیط‌ها را به پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کنند، در صورتی که قیمت بلیط سینما در ایران باید بین 25 تا 30 هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: جدا از هر بحثی باید در نظر داشت، همیشه حق با مخاطب است و اگر آن‌ها از سینما استقبال نکنند، سینمایی وجود نخواهد داشت پس ارائه بهترین امکانات به بهترین شکل حق آن‌ها و ارائه آن وظیفه ما سینماگران است.

این تهیه‌کننده گفت: ساخت فیلم‌های جذاب و مخاطب‌پسند، ساخت سالن‌های مناسب و در کل دادن سرویس‌های بهتر به مخاطبان، کارهایی است که در سینمای ما باید انجام دهیم تا اینکه اولاً باعث رضایت تماشاچی شود و ثانیاً صرف هزینه آن‌ها در خصوص دیدن فیلم از بین نرود.

وی در خصوص بالا رفتن قیمت بلیط سینما‌ها توسط سینمادار و تهیه‌کننده گفت: در نهایت اگر وزارت ارشاد اجازه ندهد، قیمت بلیط گران نخواهد شد اما اساساً دولت باید از قدیم الایام دست از سیاست‌گذاری در زمینه‌های مختلف سینمایی بر می‌داشت و به تهیه‌کننده و سینما‌گران واگذار می‌شد تا بتوانیم به نتایج بهتری برسیم.

موسوی تصریح کرد: قیمت بلیط را باید متناسب با موقعیت اجتماعی و مکانی هر شهری در نظر گرفت و تعیین کرد، چون سطح زندگی، نوع نگاه و استقبال افراد از فیلم‌ها در شهر‌های مختلف فرق می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی بیان کرد: نگاه دقیق‌تر به قیمت‌گذاری بلیط سینما این است، زمانی که فیلم جذاب تولید نشود حتی اگر بهای بلیط را ارزان‌تر کنیم، مخاطب استقبال نخواهد کرد و با مشکل مواجه خواهیم شد. بنابراین بعد از کیفیت فیلم، مکان، موقعیت صندلی، صدا و... بیشتر در جذب تماشاچی تأثیر‌گذار است چون آن‌ها به خوبی متوجه تمام موارد جزء به جزء در سینما هستند و به درستی تحلیل می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
0
0
فیلم های شما هزار تومن نمی ارزه مرد حسابی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین