کد خبر: ۳۲۷۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

چه نوع ورزش‌هایی بیشتر به کاهش وزن بدن کمک می‌کند؟

تمامی افرادی که برنامه ورزشی و غذایی برای کاهش وزن را شروع کرده‌اند، می‌خواهند بدانند که چه ورزش‌هایی به آنها کمک می‌کند تا سریع‌تر به هدف خود برسند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا به نقل از My Fitnesspal، بیشتر افراد شنیده‌اند که وزنه زدن و به طور کلی استفاده از هر نوع وزنه‌ می‌تواند به آنها کمک کند اما این سوال وجود دارد که این ورزش‌ها موثرتر هستند یا ورزش‌هایی که به استفاده از وزن خود بدن تکیه دارند.

چند نکته می‌تواند به این سوال پاسخ دهد:

1- درباره میزان مهارت‌هایتان با خود صادق باشید

اولین و مهم‌ترین چیز این است که میزان مهارت ورزشی خود را ارزیابی کنید. اگر تاکنون هرگز به باشگاه نرفته‌اید، انجام ورزش‌هایی که از وزن خود بدن استفاده می‌کنند می‌توانند برای شما مفیدتر باشد، این ورزش‌ها بدن را به مقاومت کردن عادت می‌دهد و شروع خوبی است. گمان نکنید که انجام این نوع ورزش‌ها آسان است. شما باید وزن بدن خود را تحمل کنید.

البته این به این معنا نیست که ورزش‌هایی که تکیه بر وزن بدن دارند تنها برای افراد مبتدی هستند. تلفیق این ورزش‌ها با ورزش‌هایی دیگر می‌تواند باعث پیشرفت شما شود. این ورزش‌ها را همه جا می‌توان انجام داد و برای افرادی که زمان کافی برای باشگاه رفتن ندارند، بسیار مناسب است.

2- اهداف ورزش خود را مشخص کنید

در مرحله بعد باید به اهداف خود فکر کنید. شما یک هدف اصلی که کم کردن وزن هست دارید اما بعید به هدف‌های دیگر از جمله افزایش حجم ماهیچه‌های بدن افزایش قدرت، تعادل و ... نیز فکر کنید. در نظر داشتن این هدف‌ها به شما کمک می‌کند بهتر درباره نوع ورزش‌هایی که انتخاب می‌کنید، فکر کنید. اگر افزایش قدرت هدف شما باشد باید وزنه بزنید. وزنه زدن سریع‌تر شما را به این هدف می‌رساند.

از طرف دیگر ورزش‌هایی که بر وزن خود بدن تکیه دارند را می‌توان بیشتر انجام داد و نیاز به استراحت مداوم نیست. بنابراین این ورزش‌ها توانایی قلبی – عروقی را افزایش می‌دهند.

وزنه زدن برای کاهش وزن

بعد از ورزش کردن تا ساعاتی سوخت و ساز بدن افزایش می‌یابد. این اتفاق در هر نوع ورزشی می‌افتد. با وزنه زدن احتمال افزایش حجم عضلات بیشتر است. این مسئله باعث می‌شود که سوخت و ساز بدن به هنگام استراحت بیشتر شود. بدین ترتیب ورزش‌هایی که با وزنه زدن همراه هستند نسبت به ورزش‌هایی که به وزن خود بدن تکیه دارند کمی بیشتر در کاهش وزن در طولانی مدت تاثیرگذار هستند. در نهایت باید بدانید ورزش‌هایی که شما بیشتر و مداوم‌تر آنها را انجام می‌دهید تاثیر بیشتری بر کاهش وزن سریع‌تر خواهند داشت. هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما هر دو نوع ورزش را نمی‌توانید انجام دهید. در یک برنامه ورزش منظم شما می‌توانید هر دو نوع ورزش را بگنجانید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین