کد خبر: ۳۲۷۲۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
رییس کل بانک مرکزی:

کاهش نرخ سود بانکی همچنان در دستور کار

رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی از دستور کار بانک مرکزی خارج نشده است، گفت: براساس برنامه های تدوین شده این نرخ به مرور به سمت دامنه قابل قبول نزدیک تورم هدایت می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
ولی الله سیف روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که گفته شده تغییر نرخ سود بانکی از دستور کار بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خارج شده است، افزود: بانک مرکزی کاهش نرخ سود بانکی را براساس مصوبه شورای پول و اعتبار همچنان پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست بانک مرکزی این است که با ورود به بازار بین بانکی تعادل لازم را در این بخش ایجاد و نرخ را به سمت دامنه قابل قبول نزدیک تورم هدایت کند و این کار به مرور انجام خواهد شد.

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این پرسش که برخی از کارشناسان معتقدند نرخ 20 درصد سود بانکی که شورای پول و اعتبار تصویب کرده در شرایط کنونی مناسب است و نیازی به کاهش این نرخ نیست و نظر بانک مرکزی در این خصوص چیست، اظهار داشت: بانک مرکزی نرخ سودی را که بازار را به تعادل برساند، مناسب می داند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص امکان تغییر نرخ سود تسهیلات ارزی و اینکه آیا بانک مرکزی در این خصوص برنامه ای در دستور کار دارد یا خیر، گفت: بانک مرکزی در خصوص تغییر نرخ سود تسهیلات ارزی برنامه ای را در دستور کار ندارد.

سیف تصریح کرد: بانک ها در خصوص تسهیلات ارزی در آینده متناسب با شرایط بازار فعال خواهند شد و برهمین اساس تغییر نرخ تسهیلات ارزی در آینده مورد توجه قرار خواهد گرفت. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
0
0
رئیس کل بانک مرکزی راه را برای خراب کردن باز گذاشته است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین