کد خبر: ۳۲۷۳۱۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

چهارمین جلسه دادگاه بابک زنجانی علنی برگزار می‌شود؟

شنبه هفته آینده - 9 آبان ماه - قرار است چهارمین جلسه دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شود، اما تاکنون علنی یا غیرعلنی جلسه دادگاه مشخص نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : یازدهم مهرماه اولین جلسه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی و دو متهم دیگر در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد و بر اساس کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهام افساد فی‌الارض برای سه متهم این پرونده مطرح است.

به گزارش ایسنا، در اولین جلسه دادگاه نماینده مدعی‌العموم برای قرائت کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پشت تریبون رفت و کیفرخواست را برای سه متهم پرونده قرائت کرد. طبق کیفرخواست صادره اتهامات بابک زنجانی عبارت است از افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت، بانک مسکن و تامین اجتماعی، پولشویی، جعل 24 فقره اسناد بانکی و صورت حساب‌های بانکی، جعل حواله‌های ارزی، جعل دستور انتقال بین بانک‌ها.

بر اساس کیفرخواست صادره، اتهامات «م.ش» متهم ردیف دوم، افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران، مشارکت در پولشویی و کلاهبرداری بوده و اتهامات «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم این پرونده بر اساس کیفرخواست صادره، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری از یک شرکت، مشارکت در کلاهبرداری از تامین اجتماعی و مشارکت در پولشویی است.

در جلسه اول دادگاه، 65 صفحه از کیفرخواست 237 صفحه‌ای بابک زنجانی قرائت شد.

دومین جلسه رسیدگی به این پرونده، 12 مهرماه در دادگاه انقلاب برگزار شد. در این جلسه نماینده مدعی‌العموم مابقی کیفرخواست را قرائت کرد و در آن جلسه در 140 صفحه از کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران قرائت شد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده «بابک زنجانی» و دو متهم دیگر 13 مهرماه برگزار شد و در آن جلسه رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب از نماینده دادستان خواست تا برای ادامه قرائت کیفرخواست در جایگاه حاضر شود. نماینده مدعی العموم پس از قرائت مابقی کیفرخواست متهم ردیف اول، درخواست مصادره تمام اموال متهم ردیف اول را از سوی دادگاه کرد و در ادامه نماینده مدعی‌العموم قرائت کیفرخواست «م.ش» متهم ردیف دوم پرونده را آغاز کرد. پس از پایان قرائت کیفرخواست متهم ردیف دوم، کیفرخواست «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم قرائت شد.

قاضی صلواتی در پایان سومین جلسه دادگاه گفت: از آنجایی که وکلای متهمان برای بار دوم درخواست استمهال را مطرح کردند با هماهنگی‌های صورت گرفته و در راستای حفظ حقوق متهمان، با درخواست آنان موافقت می‌شود.

وی جلسه بعدی دادگاه را 9 آبان ماه اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، رسول کوهپایه زاده وکیل‌مدافع بابک زنجانی پیش از این درباره اینکه آیا جلسات بعدی دادگاه موکلش به صورت علنی برگزار می‌شود؟ به خبرنگار ایسنا گفته بود: از آنجا که اصل بر برگزاری دادگاه به صورت علنی است و سه جلسه نیز علنی برگزار شد، قاعدتا ادامه دادگاه هم به صورت علنی خواهد بود، مگر اینکه دادگاه برگزاری ادامه جلسات را به صورت غیرعلنی اعلام کند.

وی اظهار امیدواری کرد که پس از اتمام قرائت کیفرخواست، دادگاه دفاعیات آقای زنجانی و اظهارات بنده علنی باشد تا رعایت عدالت انجام شود.

باید منتظر ماند و دید که آیا چهارمین جلسه دادگاه بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده موسوم به نفتی که مربوط به اخذ دفاعیات وی و وکلای مدافعش است به صورت علنی برگزار می‌شود یا خیر؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین